تا پیش از این، ارزانترین نسخه پورشه تایکان در ایالات متحده مدل 4S از این خودروی برقی بوده که با قیمت پایه 103,800 دلار به فروش میرسید. تایکان 4S خودرویی چهارچرخ محرک است که 522 اسببخار قدرت در اختیار دارد.
”نسخه ارزانتر پورشه تایکان مدل 2021 تنها به صورت دیفرانسیل-عقب و با قیمت 79,900 دلار عرضه میشود.“اما مدتی پس از عرضه نسخه ارزانتر این خودرو در بازار چین، اکنون امکان دسترسی مشتریان آمریکایی به تایکان نیز افزایش یافته چراکه قیمت پایه تایکان 2021 برابر با 79,900 دلار تعیین شده است.
نسخه ارزانتر تایکان تنها به صورت دیفرانسیل-عقب عرضه میشود، 402 اسببخار قدرت و 344 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد و نسبت به 4S، نود کیلوگرم سبکتر شده است. البته پورشه امکان سفارش مجموعه باتری قویتر 93.4 کیلووات ساعتی در عوض 79.2 کیلووات ساعت استاندارد را نیز برای این خودرو فراهم کرده که قدرت و حداکثر گشتاور را به ترتیب به 469 اسببخار و 357 نیوتنمتر افزایش خواهد داد.
شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این خودرو با باتری استاندارد برابر با 5.1 ثانیه خواهد بود. با نصب باتری سفارشی بزرگتر که سنگینتر نیز هست، شتاب اولیه افزایش نخواهد یافت ولی تاثیر ظرفیت بالاتر این باتری در پیمایش مسافت 400 متر در 13.7 ثانیه با 0.2 ثانیه زمان کمتر مشخص خواهد شد.
باتری عادی و بزرگتر (Performance Battery Plus) با جریانهای 225 و 270 کیلووات قابل شارژ است، اما برای تامین انرژی هردو از شارژ 5 تا 80 درصد به تنها 22.5 دقیقه زمان نیاز است. همچون سایر محصولات برقی پورشه، تایکان هم با شارژ رایگان سه ساله در آمریکا عرضه خواهد شد.
هرچند فعلاً ارقام مربوط به استاندارد EPA اعلام نشده ولی براساس استاندارد NEDC، پورشه تایکان دیفرانسیل-عقب عرضه شده در بازار چین بسته به ظرفیت باتری قادر است 412 یا 489 کیلومتر مسافت را طی نماید. با استناد به تخمین InsideEVs، برای نسخه بازار آمریکا این اعداد به ترتیب در حدود 320 و 370 کیلومتر خواهد بود که شاید با توجه به قیمت 80 هزار دلاری این خودرو و در مقایسه با تسلا مدل S چندان چشمگیر نباشد.
البته با ورود به فضای کابین و مشاهده طراحی زیبا و مواد با کیفیت این بخش، دیگر مقایسه بین پورشه تایکان و محصولات تسلا محلی از اعراب نخواهد داشت. اپل کارپلی بیسیم، سرویس موسیقی اپل و بروزرسانی اینترنتی برای سیستم (Porsche Connect) جزء امکانات استاندارد پیشبینی شده برای اطلاعات سرگرمی این خودرو خواهد بود.
سیستم تعلیق فعال پورشه استاندارد بوده ولی با سفارش تعلیق بادی سفارشی، ضریب درگ این خودرو از 0.24 به 0.22 کاهش خواهد یافت.
ترمز سرامیکی یکی دیگر از آپشنهای قابل انتخاب برای پورشه تایکان دیفرانسیل-عقب بوده که علاوه بر قدرت بیشتر، گرمای کمتری نسبت به انواع متداول تولید میکند.
همچون پورشه 911، خریداران تایکان هم میتوانند تمامی روند سفارش خود از ثبت نام تا تحویل را از طریق تلفن همراه پیگیری کنند. قرار است نسخه دیفرانسیل-عقب از پورشه تایکان از بهار 2021 به دست مشتریان برسد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com