ساده ولی هنوز جذاب

کاوازاکی KLR650 آمد

9 بهمن 1399 18:50

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شایعه بازگشت نسخه جدید کاوازاکی KLR چندان واقعی باشد. ولی خبر خوب برای علاقمندان در سال 2021، حضور تیپ 650 از این موتورسیکلت دوست‌‌داشتنی بود.

کاوازاکی در ساخت مدل KLR650 همان رویکرد تیپ‌های صحرایی موسوم به Ténéré را در پیش گرفته است. یعنی موتوری ساده، مقرون به صرفه و فاقد وسایل الکترونیکی و سیستم‌های فانتزی.به نظر می‌رسید پیدا کردن یک جایگزین برای KLX700 پایان یک ماجراجویی برای موتورهای دوقلوی موازی از سوی کاوازاکی بود. به این دلیل که حرف و حدیث‌ها برای بازگشت مدل جایگزین یعنی KLR650 بیش از حد طولانی شد و علاقه‌مندان عملاً آن را فراموش کرده بودند.

حالا که این موتورسیکلت بازگشته متوجه شده‌ایم که نسخه جدید یک کپی دقیق از نسخه‌های قبلی است. کاوازاکی در قسمت جلوی این موتورسیکلت یک به‌روزرسانی فوق‌العاده را به اجرا گذاشته است.

تیم سبز (اصطلاح مربوط به کاوازاکی) همان رویکرد تیپ‌های صحرایی موسوم به Ténéré را در پیش گرفته است. یعنی موتوری ساده، مقرون به صرفه و فاقد وسایل الکترونیکی و سیستم‌های فانتزی. اما وقتی نسل جدید یکی از معتبرترین مدل‌های موجود را در بازار خریداری می‌کنید، انتظار دارید که یک KLR فوق‌العاده با فناوری بالا را در دسترس داشته باشید. با این همه هنوز هم این موتور به لطف پیشرانه 652 سی‌سی تک سیلندر جذابیت‌های قبلی خود را تکرار کرده است.

موتورسیکلت کاوازاکی KLR650 مدل 2021

کاوازاکی برای مدل جدید چندان دست و پا بسته هم نیست. چراکه برای برخی از مشتریان آپشن ترمز ABS را نیز در نظر می‌گیرد. هم‌چنین پورت برق و ورودی USB را نیز می‌توان در دو تیپ نهایی مشاهده کرد.

کاوازکی از همین الان هم قیمت‌گذاری این مدل را آغاز کرده است. مدل پایه KLR650 قیمتی معادل 6 هزار و 699 دلار دارد. نسخه ABS آن نیز چنین قیمتی خواهد داشت. مدل بعدی با تیپ Traveler قیمتی 7 هزار و 399 دلار و دست آخر نسخه ادونچر را می‌بینیم که قیمتی 7 هزار و 999 دلاری دارد.

مترجم : نیما حدادی

دیدگاه کاربران