مدل تمام برقی بنی در لباسی جدید

چانگان بن بن E-star مدل 2021

10 بهمن 1399 19:00

با تولیدی که از سال 2006 تابه امروز داشته، چانگان بن‌بن (BenBen) یکی از قدیمی‌ترین هاچ‌بک‌های بازار چین محسوب می‌شود. 

بن‌بن، که در برخی بازارهای صادراتی با نام چانگان بنی (Benni) هم شناخته می‌شود، در سال 2014 به نسل دومش رفت و ظاهری اسپرت و مدرن به خود گرفت. دومین نسل چانگان بن‌بن همان خودرویی بود که وقتی سال 1396 در نمایشگاه خودرو تهران و با نام New Beni حضور پیدا کرد، همه از آن بعنوان جایگزین احتمالی سایپا پراید یاد می‌کردند ولی سایپا موفق به تولیدش در ایران نشد.

اما هرچه بود، گذشت! چانگان در سال 2020 مدل تمام الکتریکی بن‌بن را که قبلا نامش BenBen EV بود، تغییر نام داد و به اسم E-Star دوباره به بازار فرستاد. البته این هاچ‌بک برقی، تفاوت‌هایی هم با نسخه بنزینی‌اش داشت.

حالا هم برای سال 2021، چانگان تیپ جدیدی بنام نشنال ادیشن (National Edition) را به بازار فرستاده؛ خودرویی که هم ‌رنگ‌بندی متفاوتی دارد و هم لباس قدیمی بن‌بن EV را دوباره بر تن کرده است و ظاهرش، دیگر شبیه مدل‌های معمولی چانگان بن‌بن E-Star نیست.

این نسخه خاص از چانگان بن‌بن E-Star طولی معادل 3.7 متر و فاصله محوری 2.4 متری دارد و همچنان در سگمنت مینی‌کارها جای می‌گیرد. در نسخه نشنال ادیشن، چانگان از بدنه بن‌بن E-Star را با دو رنگ تزئیین کرده. درون کابین نیز فقط روکش صندلی‌ها و رنگ داشبورد، تغییر کرده است.

چانگان بن‌بن E-Star در دو نسخه قابل سفارش است؛ اگر مدل 30 کیلوواتی آنرا خریداری کنید، حدود 41 اسب بخار و 150 نیوتن متر در اختیارتان قرار می‌دهد. مسافت قابل پیمایش آن 150 کیلومتر بوده، سرعتش تقریبا 100 کیلومتر برساعت است و شارژ باتری‌هایش نیز 5.5 ساعت طول می‌کشد. قیمت این مدل حدود 298 هزار یوآن یا معادل تقریبی 46 هزار دلار است.

اما اگر مدل 55 کیلواتی چانگان E-Star را سفارش دهید، خودرویی با قدرت تقریبی 75 اسب بخار و گشتاور 170 نیوتن متر دارید که مسافت قابل پیمایش آن دو برابر، بیشتر بوده و حدود 300 کیلومتر است. شارژ باتری‌های این مدل 8.5 ساعت بوده و حداکثر سرعتش نیز به 125 کیلومتر برساعت می‌رسد. قیمت این مدل نیز حدود 398 هزار یوآن یا معادل تقریبی 60 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران