آپدیت کنید تا گزینه‌ها فعال شوند

اطلاعات بیشتر از پروژه فولکس‌واگن ترینیتی

10 اردیبهشت 1400 12:13

همین ابتدای سال جاری میلادی بود که خبرهایی از رونمایی پروژه جدید فولکس به اسم ترینیتی - Trinity - منتشر شد. خودرویی که گفته شد قرار است با ساختار یکپارچه تمام برقی و نیم‌نگاهی به فناوری خودران عرضه شود. اکنون شرکت جزئیات بیشتری از این خودرو ارائه داده است.

فولکس‌واگن برای برخی از گزینه‌های نرم‌افزاری، قفل هوشمند تعبیه کرده که مشتریان می‌توانند با پرداخت پول بیشتر نسبت به به‌روزرسانی و استفاده از آن‌ها اقدام کنند.پروجکت ترینیتی یکی از مهم‌ترین محصولات فولکس محسوب می‌شود. چراکه قرار است سبک جدیدی از خودروهای بدون آلاینده را در آینده پایه‌گذاری کند. اگرچه تصاویر دقیقی از این فولکس در دسترس نیست ولی می‌دانیم که پروژه فوق یکی از اولین تولیدات شرکت است که روی پلتفرم SSP (سیستم‌های مقیاس‌پذیر) اجرا می‌شود.

تا اینجای کار مشخص است که دستاورد جدید آلمان‌ها چیزی در کلاس مابین خودروهای کراس‌اور، هاچ‌بک و سدان‌ها خواهد بود. یکی از نکات جالب این خودرو آن است است فولکس‌واگن غیر از در نظر گرفتن آپشن‌های سخت‌افزاری استاندارد، برخی از گزینه‌های نرم‌افزاری را با قفل هوشمند تعبیه کرده که مشتریان می‌توانند با پرداخت پول بیشتر نسبت به به‌روزرسانی و استفاده از آنها اقدام کنند. آپدیت این خودرو به صورت وایرلس و از طریق سرورهای شرکت انجام خواهد شد.

گفته می‌شود پروجکت ترینیتی به صورت استاندارد و پایه با فناوری خودران سطح 2 عرضه می‌شود اما در صورت به‌روزرسانی نرم‌افزار می‌توان از قابلیت خودران سطح 4 نیز بهره گرفت. فولکس مدعی است در نسخه نهایی این نرم‌افزار خودرو قادر خواهد بود بدون دخالت راننده در بزرگراه‌ها حرکت کند.

پروژه فولکس‌واگن ترینیتی

مسلم است که فولکس واگن اهداف فناورانه را با توسعه پروجکت ترینیتی ادامه می‌‌دهد. چراکه زمان احتمالی عرضه آن در سال 2026 اعلام شده است. پروژه جدید ترینیتی - Trinity - فولکس‌واگن با هدف ایجاد یک ساختار جدید در خودروهای برقی، رویکرد بازگشت به تولید ریشه‌ای و البته طراحی مدل‌های خودران را مطرح کرده است.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد این پروژه بزرگ در کارخانه ولفسبورگ آلمان روی خط تولید خواهد رفت. گفته می‌شود شرکت در حال حاضر مشغول نصب تجهیزات بسیار پیشرفته خط تولید است که می‌تواند هر 10 ساعت یک دستگاه خودرو را مونتاژ کند. این عدد نیمی از زمان تولید فعلی است. شرکت از هم‌اکنون قیمت پایه خودروی فوق را 35 هزار دلار اعلام کرده است. بنا بر این محصول جدید فولکس‌ چندان هم لوکس نخواهد بود.

تردیدی نیست که پروژه ترینیتی به پروژه آرتمیس شرکت آئودی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن نیز ارتباط دارد. آئودی نیز هدف ساخت یک خودروی برقی خودران را در سر می‌پروراند. ساختار و ماهیت اصلی این دو خودرو یکی است. آئودی قصد دارد اولین خروجی پروژه خود را سال 2024 روانه بازار کند.

دیدگاه کاربران