دود از کنده بلند شد

بازسازی تویوتا لندکروزر FJ44

11 بهمن 1399 17:13

چندی پیش تصاویر یک تویوتا لندکروزر FJ44 خاص در فضای اینترنت منتشر شده بود. یک شاسی‌بلند کلاسیک که به صورت واقعی بیش از یک میلیون و 255 هزار کیلومتر پیمایش داشت. اکنون اطلاعات دقیق‌تری از خودروی فوق به دست آمده است.

زیر کاپوت لندکروزر بهینه‌سازی توسط شرکت Icon 4x4، پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل از برند جنرال موتورز قرار گرفته است.اگرچه ظاهر این خودرو قدیمی به نظر می‌رسد ولی FJ44 فوق محصولی است که توسط شرکت Icon 4x4 بهینه‌سازی شده است. تیونری که تخصص اصلی‌اش بازسازی شاسی‌بلندهای فورد، جیپ و البته تویوتا است.

دوست‌داران معتقدند این مجموعه روح تازه‌ای را به خودروهای قدیمی القا می‌کند. جدیدترین دستاورد آنها عضو تازه خانواده نسخه Old School است که Eucalyptus Green نام دارد و همانطور که گفته شد یک بازسازی موفق روی لندکروزر دهه 80 است.

به سبک تمام شاسی‌بلندهای سنتی، در این ژاپنی نیز ساختار بدنه روی شاسی به چشم می‌آید. بدنه‌ای تنومند که مانند نسخه اصلی از جنس آلومینیوم است.

بازسازی تویوتا لندکروزر  FJ44

کمی قبل‌تر که این خودرو معرفی شد، اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی آن در دسترس نبود. اما اکنون می‌دانیم که به طرزی حیرت‌انگیز زیر کاپوت لندکروزر فوق یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل از برند جنرال موتورز قرار گرفته است. خروجی آن 430 اسب‌بخار قدرت با 610 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده حرفه‌ای 5 سرعته آیسین وارنر مدل AX15 و یک جعبه‌دنده کمکی دو سرعته Atlas II به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

علیرغم ظاهر قدیمی، سیستم تعلیق لندکروزر فوق به کلی دستخوش تغییر شده است. حالا برای آن از فنرهای Fox استفاده شده است. هم‌چنین تایرهای 18 اینچی آن را شرکت BF Goodrich تهیه کرده است.

بازسازی تویوتا لندکروزر  FJ44

باورکردنی نیست که داخل کابین این خودرو یک سیستم ناوبری پیشرفته با قابلیت اتصال بلوتوث، اپل کارپلی، سیستم صوتی Focal K2 و نمایشگر دوربین عقب نیز دیده می‌شود.

شرکت Icon 4x4 قیمت پایه این تویوتا لندکروزر را 237 هزار دلار اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران