ساخت قایق روی پلتفرم MEB

فولکس‌واگن وارد دریا شد

17 بهمن 1399 17:01

برای هزاران سال وسایل نقلیه آبی با آلایندگی صفر روی کره زمین بودند. اما بعد از آن چرخ‌ها و سپس موتورهای دیزلی و بعدتر از آن سوخت‌های دیگر آمدند و اوضاع به هم ریخت. قایق‌های بادبانی تا امروز ساختار بی‌آلایندگی خود را حفظ کرده‌اند و حالا خبر می‌رسد که فولکس‌واگن طرح بزرگ ساخت قایق‌های بادبانی و خورشیدی را استارت زده است.

این محصول که Silent Yacht 50 نام دارد روی پلتفرم MEB شکل گرفته و از باتری، مبدل کنترل پالس و البته موتور برقی فولکس استفاده خواهد کرد. فولکس در همکاری با شرکت بزرگ قایق‌های بادی-خورشیدی Silent-Yachts در حال توسعه پلتفرم ماژولی MEB با ساختار e-Drive (چیزی که روی مدل ID3 دیده بودیم) برای استفاده در دریاهای آزاد است.

این دو شرکت از سال 2019 کار مشترک خود را آغاز کردند. البته این در حالی است که بنیانگذاران شرکت Silent-Yachts تحقیقات خود روی قایق‌های تفریحی با سوخت جایگزین را در سال 2005 آغاز کرده بودند. آن‌ها در سال 2009 اولین قایق بادبانی اقیانوس‌پیما را با منبع انحصاری انرژی خورشیدی و نیروی محرکه باد ساختند. این کشتی که Solarwave 46 نام دارد 400 کارمند را وارد کسب و کاری کرد که طی آن 12 نمونه دیگر نیز ساخته شد.

ساخت قایق روی پلتفرم فولکس واگن MEB

اکنون دو شرکت به لطف استفاده از پلتفرم MEB راهی برای کاهش هزینه‌های ساخت کشتی با انتشار آلایندگی صفر پیدا کرده‌اند. درست مانند خودروهای برقی، فولکس‌واگن در این پروژه نیز به دنبال کاهش هزینه‌های نگهداری و سرویس در مقایسه با یک قایق بادبانی معمولی است. چراکه قوای محرکه برقی نسبت به پیشرانه‌های معمولی نیاز کمتری به تعمیرات دارد.

این محصول که Silent Yacht 50 نام دارد از باتری و مبدل کنترل پالس و البته موتور برقی فولکس استفاده خواهد کرد. البته تردیدی نیست که Silent Yacht مجبور است برخی از رابط‌های نرم‌افزاری را روی مدل جدید تغییر دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این کشتی از شش پکیج باتری استفاده می‌کند و توان خروجی آن نیز معادل 670 اسب‌بخار است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران