ظاهری متفاوت با گلبرگ‌‌‌های کاغذی

خلق اثر هنری برپایه لکسوس UX

25 بهمن 1399 13:10

پس از بررسی طرح‌های ارسالی به دومین دوره از مسابقه طراحی UX Art Car ، شرکت لکسوس طرح پیشنهاد شده توسط استودیو Valencia’s Clap با نام Zen Garden یا «باغ ذن» را به عنوان پیروز این رقابت اعلام کرد.

در طراحی بدنه این لکسوس UX از طرح و فلسفه باغ ژاپنی الهام گرفته شده و هزاران گلبرگ کاغذی روی بدنه آن نصب شده است.در طراحی بدنه این خودرو که در همکاری مشترک دو هنرمند به نام‌­های Jordi Iranzo و Angela Montagud در مدت یک ماه تکمیل شده، از طرح و فلسفه باغ ژاپنی الهام گرفته شده و هزاران گلبرگ کاغذی روی بدنه آن نصب شده است.

به اعتقاد خانم Angela Montagud، از کاغذ و نور به عنوان عناصری مهم در فرهنگ و هنر ژاپنی برای تزئین این خودرو استفاده شده و آن را صاحب روکشی کرده که بنابر موقعیت، میزان و شدت نور تابیده شده بر این خودرو، نمای متفاوتی از آن را به بیننده نشان می­‌دهد.

این خودروی هنری به زودی در جریان رویدادی که توسط نماینده لکسوس در اسپانیا برگزار می‌­شود، به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

خلق اثر هنری برپایه لکسوس UX

خودرویی که در رقابت هنری UX art car سوژه هنرمندان برای نمایش خلاقیت آن‌ها قرار گرفته، کوچکترین کراس‌اور ساخت لکسوس یعنی UX250h بوده که به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر به همراه موتور الکتریکی مجهز شده و 181 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می­‌دهد.

لکسوس UX مدل 2021 در ایالات متحده با قیمت پایه 32,900 دلار عرضه می‌شود درحالی‌که نسخه هیبرید این خودرو با قیمت پایه 35,100 دلار به فروش می­‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران