نیرومندترین محصول مرسدس-آام‌گ

معرفی مرسدس-آام‌گ GT 63S E Performance

10 شهریور 1400 16:10

مرسدس-آام‌گ GT 63S E Performance به عنوان نخستین محصول پلاگین هیبرید، به خانواده AMG GT چهار در وارد شده است.

قدرت خروجی پیشرانه مرسدس-آام‌گ GT 63S E Performance به 831 اسب‌بخار می‌رسد.نخستین مشخصه این مدل را می­‌توان پیشرانه قدرتمند آن دانست، چراکه نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوشارژ آن با مجموعه باتری به ظرفیت 6.1 کیلووات ساعت و یک موتور برقی روی محور عقب همراه شده است، تا در مجموع 831 اسب‌­بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این سدان آلمانی قرار دهد. بدین ترتیب می­‌توان ادعا کرد GT 63 S E Performance نیرومندترین محصول مرسدس-آام‌گ محسوب می‌­شود.

مجموعه باتری این خودرو در همکاری با تیم فرمول یک مرسدس-آام‌گ در بریتانیا ساخته شده است. مجموعه باتری مذکور 204 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کند، درحالی‌که وزن آن تنها برابر با 89 کیلوگرم اعلام شده است. البته از آنجایی که تمرکز اصلی روی خروجی این مجموعه قرار داشته، شعاع پیمایش آن به تنها 12 کیلومتر محدود شده است.

مرسدس-آام‌گ GT 63S E Performance

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت GT 63S E به 2.9 ثانیه است، درحالی‌که GT Black Series کوپه زمانی برابر با 3.1 ثانیه ثبت کرده. شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت GT 63S E Performance نیز به ترتیب برابر با 10 ثانیه و 315 کیلومتر برساعت خواهد بود.

در کنار 5 حالت رانندگی راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه‌­ای و جاده لغزنده، یک حالت جدید به نام Electric هم اضافه شده تا این سدان پلاگین هیبرید تا سقف سرعت 130 کیلومتر برساعت با تکیه بر نیروی باتری به حرکت درآید. نیروی بازیافتی حاصل از ترمزگیری هم به یاری باتری خواهد آمد.

سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر به لطف کمک­‌فنرهای گازی، براساس حالت رانندگی انتخابی تنظیم می‌شود و سواری راحتی را فراهم می­‌کند.

کابین مرسدس-آام‌گ GT 63S E Performance

سپر جلو با شباهت به مدل GT کوپه، طرح جدید رینگ‌های 20 و 21 اینچی و پورت شارژ باتری که در زیر چراغ عقب قرار گرفته، از مهمترین تغییرات ظاهری مرسدس-آام‌گ GT 63S E Performance است. رابط کاربری جدید برای سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX به همراه طرح جدید فرمان نیز مهمترین تغییرات کابین بشمار می‌­آید.

پورت شارژ مرسدس amg پلاگین هیبریدی

مرسدس-آام‌گ فعلاً از اعلام قیمت دقیق 63S E Performance خودداری کرده ولی با توجه به قیمت پایه 161,900 دلاری نسخه 63S، می‌توان انتظار داشت که به عنوان گران‌قیمت‌ترین نسخه از GT چهار در با رقمی در حدود 200 هزار دلار به فروش برسد.

خودروساز آلمانی برای رونمایی از AMG GT 63S E در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ برنامه‌­ریزی کرده است. فروش در اروپا و آمریکای شمالی هم احتمالاً از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران