کوچکترین سدان شرکت با پیشرانه 8 سیلندر

رونمایی از لکسوس IS 500 F Sport Performance

5 اسفند 1399 10:57

شرکت لکسوس نسخه تازه‌­ای از سدان IS را با نام کامل IS 500 F Sport Performance معرفی کرده که از مطالعه نام آن می­‌توان دریافت با نمونه­‌ای قدرتمند مواجه هستیم.

علاوه بر پیشرانه 8 سیلندر، لکسوس پکیج هندلینگ پویا را نیز روی IS500 اف اسپرت پرفورمنس نصب کردهپیشرانه‌ای که توسط لکسوس روی این مدل نصب شده، واحد 5 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی است که 472 اسب‌بخار قدرت و 535.5 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

بنابر اعلام لکسوس شتاب صفر تا صد این خودروی 1765 کیلوگرمی برابر با 4.5 ثانیه و مصرف سوخت آن در بزرگراه تقریباً 9.8 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. بد نیست بدانید وزن IS500 تنها 64.86 کیلوگرم نسبت به IS 350 F Sport افزایش یافته است.

لکسوس IS 500 اف اسپرت پرفورمنس

علاوه بر پیشرانه 8 سیلندر، لکسوس پکیج هندلینگ پویا را نیز روی IS 500 F Sport Performance نصب کرده که مواردی شامل سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، دیفرانسیل لغزش محدود و کمک‌فنر اسپرت عقب (تامین شده از یاماها) را دربر می­‌گیرد. ابعاد دیسک­‌های ترمز این خودرو در محورهای جلو و عقب به ترتیب برابر با 14 و 12.7 اینچ خواهد بود.

برای اطمینان از تامین ایمنی سرنشینان این سواری قدرتمند، سامانه ایمنی Safety System+ 2.5 هم در این مدل نصب شده که قابلیت تشخیص عابرپیاده، دستیار اضطراری فرمان، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، نوربالای خودکار و برخی موارد دیگر را شامل می­‌شود.

کابین لکسوس IS 500 اف اسپرت پرفورمنس

چهره خودرو به واسطه خطوط برآمده روی کاپوت و گلگیرهای عریض‌تر خشن‌تر از قبل شده ضمن این‌که رینگ‌های Enkei با طرح 10 پره را هم نباید از نظر دور داشت. همچون مدل‌های RC F و IS F، دو خروجی اگزوز در دو سوی سپر عقب نصب شده‌اند.

لکسوس در طراحی داخلی این خودرو هم تغییراتی اعمال کرده که از میان آن‌ها می­‌توان به نصب پدال‌های جدید، گرافیک متفاوت سیستم اطلاعات سرگرمی و لوگوهای F Sport Performance در بخش‌های مختلف کابین اشاره کرد. نکته قابل توجه دیگر در این بخش را باید نصب گرم‌کن فرمان به صورت استاندارد دانست.

شرکت لکسوس قصد دارد فروش IS 500 F Sport Performance را با مدل 2022 از پائیز سال جاری میلادی آغاز کند. قیمت و سایر مشخصات دقیق‌تر این خودرو در زمان نزدیک به عرضه آن اعلام خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران