کالابری سریع برای شهرهای شلوغ

همکاری آمازون و ماهیندرا در ساخت سه‌چرخه‌های برقی

10 اسفند 1399 14:11

شرکت آمازون از طرفداران وسایل حمل‌و‌نقل الکتریکی است و برای پیشرفت آنان به خودروسازها کمک می‌کند. کمک‌های آمازون تنها به ایالت‌متحده‌آمریکا ختم نمی‌شود و قصد جهانی شدن خودروهای الکتریکی و تولید 100 هزار دستگاه تا سال 2023 را دارد.

سه‌چرخ برقی ماهیندار-آمازون، از یک موتور 8 کیلوواتی و باتری لیتیوم‌یونی نیرو می‌گیرد و قادر است تا وزن 550 کیلوگرم را حمل کند.یکی از قدم‌های آمازون برای تحقق هدف خویش، همکاری با شرکت هندی ماهیندرا الکتریک است تا به کمک یکدیگر 10 هزار سه‌چرخ الکتریکی را در هند عرضه کنند‌.

نتیجه این همکاری ساخت سه‌چرخه باری برقی با نام Treo Zor است. تا به حال حدود 100 دستگاه از این وسیله توسط آمازون عرضه شده‌ و در طول چهار سال آینده، شاهد تولید 10 هزار سه‌چرخ برقی دیگر خواهیم بود.

سه‌چرخ برقی ماهیندار-آمازون، از یک موتور 8 کیلوواتی و باتری لیتیوم‌یونی نیرو می‌گیرد و قادر است تا وزن 550 کیلوگرم را حمل کند. برد حرکتی آن نیز 125 کیلومتر با هربار شارژ شدن است.

همکاری آمازون و ماهیندرا ساخت سه‌چرخه‌ برقی

پلتفرم این سه‌چرخ‌ها کاملاً مناسب خیابان‌های تنگ و شلوغ کشورهای در حال توسعه است و بارها به موقع تحویل داده می‌شوند‌. این سه‌چرخ‌ها، که می‌توان ریشه اصلی آن را در ژاپن و ایتالیا دانست، از ارکان اصلی بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی است. از سال 2018، حدود 1.5 میلیون سه‌چرخ در معابر هند تردد می‌کنند و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2024، پنجاه درصد آن‌ها برقی خواهند شد.

آقای Akhil Saxena می‌گوید که گسترش وسایل نقلیه الکتریکی آمازون به 10 هزار دستگاه تا سال 2025، نقطه‌عطفی است که برای تبدیل شدن آن به یک رهبر تاثیرگذار در صنعت، بسیار کمک می‌کند. همچنین آمازون به همکاری خود با ماهیندرا الکتریک ادامه می‌دهد تا ساخت خودروهای الکتریکی را تکمیل کند و تحویل ایمن آنان به مشتریان را نیز، تضمین می‌کند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران