• فراري F250 جانشين لافراري

جانشین لافراری

نخستین تصاویر از فراری F250

5 مرداد 1403 18:57

دو نمونه آزمایشی از فراری F250 در دام عکاسان افتاده‌اند. هرچند بدنه این خودروها همچنان با روکش‌های استتاری پوشیده شده است، اما ضخامت کمتر این روکش‌ها نسبت به قبل، از احتمال رونمایی قریب‌الوقوع محصول جدید فراری خبر می­‌دهد.

در نخستین نگاه، رینگ‌های 5 پیچ به همراه تایرهای پرفورمنس ساخت میشلن قابل مشاهده است. ترمزهای سرامیک، درها با بازشوی افقی، خروجی تکی اگزوز به شکل بیضی، دیفیوزر بزرگ، چراغ‌های نسبتا باریک جلو و باله فعال عقب، از دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل تشخیص در فراری F250 به شمار می‌آید.

بخشی از نیروی به پایین بر بدنه فراری F250 توسط باله عقب ایجاد می­‌شود، درحالی‌که مسیر جریان هوا در کاپوت و گلگیرهای جلو نیز در تولید این نیرو و افزایش پایداری خودرو موثر خواهند بود.

ورودی هوای کاپوت S-duct نخستین بار در فراری 488 پیستا بکار گرفته شد تا نسبت به مدل قبلی یعنی 488GTB، نیروی رو به پایین و ضریب درگ را به ترتیب 18 و 2 درصد افزایش دهد.

فراری F250 جانشین لافراری

در هر دو نمونه آزمایشی فراری F250، یک قطعه مربع-شکل در جلوپنجره دیده می­‌شود که درحقیقت، حسگر رادار است که به سامانه کروز کنترل تطبیق‌­پذیر یاری می­‌رساند. ترمز اضطراری خودکار نیز از دوربین بالای شیشه جلو کمک خواهد گرفت.

همچون لافراری که با کد F150 شناخته می­‌شد، فراری F250 هم به برف پاک‌کن تکی مجهز است، که در سمت سرنشین نصب شده.

خبر بد برای هواداران فراری این‌که F250 به جای پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری، به پیشرانه 3 لیتری V6 مجهز شده است. البته شرکت سازنده به مزایای این پیشرانه 3 لیتری اشاره کرده است، مثل نصب با زاویه 120 درجه‌ای V، مرکز ثقل خودرو کاهش و فضای موجود در زیر کاپوت افزایش یافته است. نصب توربوشارژر می­‌تواند به معنای تولید گشتاور پیشرانه در دورهای پایین‌­تر باشد.

فراری 296Challenge هم این پیشرانه را با 690 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد. در فراری 296GTB و 296GTS که موتور برقی ساخت YASA هم در کنار این پیشرانه نصب شده است، مجموع خروجی به 819 اسب­‌بخار می‌­­رسد. البته این ارقام با 950 اسب­‌بخار قدرت لافراری یا 1016 اسب­‌بخار نیروی فراری SF90 XX قابل مقایسه نیست، اما توجه داشته باشید که SF90 XX به یاری سه موتور برقی، به چنین نیرویی دست یافته است.

هنوز معلوم نیست که فراری F250 به چه نوع سامانه هیبرید مجهز باشد، اما پلاگین-هیبرید یعنی هیبرید قابل شارژ با جریان برق، محتمل­‌تر به نظر می­‌رسد. به طور کلی و با توجه به قابلیت‌های آئرودینامیکی F250، می­‌توان اطمینان داشت که با عملکردی درخشان روبرو شویم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران