دو نمونه آزمایشی از فراری F250 در دام عکاسان افتادهاند. هرچند بدنه این خودروها همچنان با روکشهای استتاری پوشیده شده است، اما ضخامت کمتر این روکشها نسبت به قبل، از احتمال رونمایی قریبالوقوع محصول جدید فراری خبر میدهد.
در نخستین نگاه، رینگهای 5 پیچ به همراه تایرهای پرفورمنس ساخت میشلن قابل مشاهده است. ترمزهای سرامیک، درها با بازشوی افقی، خروجی تکی اگزوز به شکل بیضی، دیفیوزر بزرگ، چراغهای نسبتا باریک جلو و باله فعال عقب، از دیگر ویژگیهای ظاهری قابل تشخیص در فراری F250 به شمار میآید.
بخشی از نیروی به پایین بر بدنه فراری F250 توسط باله عقب ایجاد میشود، درحالیکه مسیر جریان هوا در کاپوت و گلگیرهای جلو نیز در تولید این نیرو و افزایش پایداری خودرو موثر خواهند بود.
ورودی هوای کاپوت S-duct نخستین بار در فراری 488 پیستا بکار گرفته شد تا نسبت به مدل قبلی یعنی 488GTB، نیروی رو به پایین و ضریب درگ را به ترتیب 18 و 2 درصد افزایش دهد.
در هر دو نمونه آزمایشی فراری F250، یک قطعه مربع-شکل در جلوپنجره دیده میشود که درحقیقت، حسگر رادار است که به سامانه کروز کنترل تطبیقپذیر یاری میرساند. ترمز اضطراری خودکار نیز از دوربین بالای شیشه جلو کمک خواهد گرفت.
همچون لافراری که با کد F150 شناخته میشد، فراری F250 هم به برف پاککن تکی مجهز است، که در سمت سرنشین نصب شده.
خبر بد برای هواداران فراری اینکه F250 به جای پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری، به پیشرانه 3 لیتری V6 مجهز شده است. البته شرکت سازنده به مزایای این پیشرانه 3 لیتری اشاره کرده است، مثل نصب با زاویه 120 درجهای V، مرکز ثقل خودرو کاهش و فضای موجود در زیر کاپوت افزایش یافته است. نصب توربوشارژر میتواند به معنای تولید گشتاور پیشرانه در دورهای پایینتر باشد.
فراری 296Challenge هم این پیشرانه را با 690 اسببخار قدرت در اختیار دارد. در فراری 296GTB و 296GTS که موتور برقی ساخت YASA هم در کنار این پیشرانه نصب شده است، مجموع خروجی به 819 اسببخار میرسد. البته این ارقام با 950 اسببخار قدرت لافراری یا 1016 اسببخار نیروی فراری SF90 XX قابل مقایسه نیست، اما توجه داشته باشید که SF90 XX به یاری سه موتور برقی، به چنین نیرویی دست یافته است.
هنوز معلوم نیست که فراری F250 به چه نوع سامانه هیبرید مجهز باشد، اما پلاگین-هیبرید یعنی هیبرید قابل شارژ با جریان برق، محتملتر به نظر میرسد. به طور کلی و با توجه به قابلیتهای آئرودینامیکی F250، میتوان اطمینان داشت که با عملکردی درخشان روبرو شویم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoevolution.com