سوپراسپرتی از آلبانی

آررا SD+ در یک قدمی تولید

25 اسفند 1399 14:09

از آنجایی که هرکس رویایی در سر دارد، رویای آقای Qendrim Thaqi هم ساخت نخستین سوپراسپرت ساخت آلبانی بوده است. پروژه این شرکت مدتی پیش معرفی شده اما به نظر می­‌رسد موسس شرکت Arrera Automobili اکنون اهداف بزرگتری را دنبال می‌­کند.

شرکت Arrera Automobili از معرفی نمونه نهایی سوپراسپرت SD+ در سال آینده خبر داده است.محصول جدید این شرکت تازه تاسیس اهل آلبانی SD+ نام گرفته و تصاویر کامپیوتری از نمای ظاهری آن به همراه مشخصات فنی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

در گام اول، اجازه دهید نگاهی به پیشرانه این خودرو بیاندازیم. این نیروگاه 7 لیتری 8 سیلندر از پیستون‌های 90 درجه ساخت Wolfgang Kizler بهره‌مند است و بنابر ادعای شرکت 1800 اسب‌بخار قدرت و 1500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

با توجه به وزن هدف­گذاری شده 1230 کیلوگرم برای این خودرو، شرکت سازنده با اعتماد به نفس کامل از توانایی SD+ برای ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی سوپراسپرت در جهان سخن گفته است.

آررا SD+ سوپراسپرتی از آلبانی

آقای Thaqi که طراحی این خودرو را برعهده داشته، از انتخاب فیبرکربن به عنوان ماده سازنده بدنه SD+ نام برده که تحت تاثیر خودروهای فرمول یک انجام شده است.

بنابر ادعای شرکت سازنده، تمام اجزای بدنه این خودرو کارکرد آیرودینامیکی داشته که مثال بارز آن می‌­تواند شکاف روی بخش عقبی بدنه باشد که هوای گرم را به سرعت از پیشرانه خارج کرده و هوای تازه را جانشین آن خواهد کرد.

آررا SD+ سوپراسپرتی از آلبانی

یکی از نکات جالب درباره Arrera SD+ را می­‌توان علت نامگذاری آن دانست. حرف S از نام اسکندر بیگ (Skanderbeg) برگرفته شده که یکی از سرداران اهل آلبانی بوده و در نبرد مقابل نیروهای عثمانی حماسه آفریده است. حرف D هم نماینده عدد 500 در سیستم اعداد آلبانی بوده و در کنار علامت +، از هدف خودروساز آلبانیایی برای عبور از مرز سرعت 500 کیلومتر برساعت خبر می­‌دهد.

شرکت Arrera Automobili از معرفی نمونه نهایی مدل SD+ در سال آینده خبر داده است. باید منتظر ماند و دید این شرکت تا چه حد خواهد توانست به وعده‌­های خود درباره این خودرو عمل نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران