با چهره جدید و قدرت بیشتر

کیا استینگر مدل 2022 در آمریکا

27 اسفند 1399 16:48

بالاخره انتظار طرفداران آمریکایی کیا استینگر به پایان رسیده چراکه پس از رونمایی از این مدل در برخی بازارهای دیگر، اکنون شرکت سازنده اقدام به معرفی این سدان بزرگ به عنوان مدل 2022 در ایالات متحده کرده است.

افزایش 45 واحدی قدرت پیشرانه باعث شده کیا استینگر بتواند ظرف تقریباً 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد.علاوه بر تغییر در تریم‌­های این خودرو، مهمترین تغییر اعمال شده در کیا استینگر مدل 2022 را باید به افزایش قدرت آن مربوط دانست. در گام اول پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ این خودرو که در تریم‌­های پایه نصب می­‌شد حذف شده و اکنون شاهد نصب پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر هستیم که 300 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار کیا استینگر قرار خواهد داد.

افزایش 45 واحدی قدرت پیشرانه باعث شده کیا استینگر بتواند ظرف تقریباً 5.2 ثانیه (بنابر اعلام شرکت کیا) به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. نسخه GT هم به پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر مجهز شده که 368 اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کند.

کیا استینگر مدل 2022

گذشته از تریم خودرو، تمام نمونه­‌های کیا استینگر مدل 2022 به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض از پشت فرمان مجهز شده­‌اند. امکان انتخاب چیدمان دیفرانسیل-عقب یا چهار چرخ محرک نیز برای تمام تریم‌­ها فراهم شده ضمن این‌که خریداران نسخه GT می­‌توانند سامانه اگزوز جدید با دریچه‌­های الکترونیکی را نیز سفارش دهند که صدای گوشنوازی تولید می­‌کند.

چراغ‌های LED جدید در جلو، طرح تازه دیلایت‌ها، نوار عرضی میان چراغ‌های عقب، چراغ راهنمای LED عقب (در تریم GT1 و GT2)، رینگ­‌های 18 و 19 اینچی با طرح‌های تازه و فرم جدید خروجی اگزوز جزء مهمترین تغییرات ظاهری کیا استینگر مدل 2022 طبقه­‌بندی می‌­شود.

کابین کیا استینگر مدل 2022

با ورود به فضای کابین، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی جلب نظر می­‌کند ضمن این‌که صفحه نمایش 4.2 اینچی TFT در بخش نشان­‌دهنده‌ها نیز نسبت به قبل ابعاد بزرگتری پیدا کرده است. البته می­‌توان نمایشگر 7 اینچی را نیز برای این بخش سفارش داد که علاوه بر اطلاع‌رسانی داده­‌های موردنیاز راننده، وضعیت سامانه­‌های دستیار راننده شامل هشدار برخورد از جلو، دستیار ترمز، پایش نقطه کور، هشدار برخورد از عقب و دستیار حرکت بین خطوط را نیز نمایش می­‌دهد.

تریم قطعات مشکی براق و کروم، بروزرسانی طرح صندلی­‌ها، روکش چرم ناپا و نورپردازی داخلی جدید LED با حالت‌­های متغیر از دیگر نکات قابل توجه در کابین کیا استینگر مدل 2022 به‌شمار می‌­آید.

طراحی نمای عقب کیا استینگر مدل 2022

قرار است اواخر بهار سال جاری نیز شاهد معرفی پکیج Scorpion برای کیا استینگر باشیم که قطعاتی شامل باله عقب، جزئیات مشکی بدنه، رینگ‌­های مشکی و تریم فیبرکربن در فضای داخلی را به همراه خواهد داشت، البته در این پکیج هیچ تغییر فنی اعمال نشده و سه رنگ سفید برفی، مشکی Aurora و نقره‌­ای سرامیک برای بدنه قابل انتخاب خواهد بود.

کیا فعلاً درباره قیمت استینگر مدل 2022 صحبتی به میان نیاورده اما افزایش قیمت نسبت به مدل فعلی کاملاً قابل انتظار است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران