لباس جدید پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا

فورد F-150 در ناوگان پلیس

29 اسفند 1399 19:27

فورد به سفارش پلیس آمریکا نسخه 2021 پیکاپ پرفروش خود یعنی F-150 را بازطراحی کرد. این خودرو که به‌عنوان تنها وانت‌بار مناسب درگیری و تعقیب هدفمند تعریف شده، از پاییز امسال در ناوگان پلیس قرار می‌گیرد.

اضافه شدن قابلیت‌های جدید مخصوص پلیس آسیبی به توانایی‌های آفرود آن وارد نکرده است.این خودرو بر اساس نسل جدید فورد F-150 نسخه SuperCrew (دو کابین) ساخته شده است. برای آن یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر از نوع اکوبوست در نظر گرفته شده است. شرکت می‌گوید خروجی این خودرو 400 اسب‌بخار قدرت با 678 نیوتن‌متر گشتاور است.

فورد پلیس نیروی خود را توسط یک جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک تنظیم‌شونده به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. دست یافتن به سرعت نهایی 193 کیلومتر برساعتی برای خودرویی در این کلاس عالی به نظر می‌رسد.

فورد برای این پیکاپ تایرهای ویژه از برند گودیر مدل رانگلر در نظر گرفته است. این تایرها مخصوص شتاب‌گیری سریع، حرکت در سرعت بالا و البته با قابلیت تحمل فشار بر اثر پرش و پیچیدن‌های مداوم در مسیرهای ناهموار است.

فورد F-150 در ناوگان پلیس

شرکت در توصیف محصول جدید خود می‌گوید اضافه شدن قابلیت‌های جدید مخصوص پلیس آسیبی به توانایی‌های آفرود آن وارد نکرده است. به همین دلیل است که هنوز هم یک جعبه‌دنده کمکی پرقدرت از نوع Auto-4 با کلاچ برقی روی آن دیده می‌شود.

دوست‌داران این خودرو می‌دانند که شرکت در قسمت فنی نیز خساست به خرج نداده است. چراکه پکیج آفرود FX4 با رکاب‌های محافظ، قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب و فنربندهای فعال در سرپایینی روی آن تعبیه شده است.

داخل کابین آن سیستم اطلاعات و سرگرمی حرفه‌ای SYNC4 با نمایشگر 8 اینچی و یک نمایشگر دیجیتالی 4 اینچی پشت فرمان نیز نصب شده است.

فورد F-150 در ناوگان پلیس

فورد به سفارش پلیس روی این خودرو فناوری روشن بودن پیشرانه خودرو در صورت برداشتن سوئیچ را فراهم آورده است. این اقدام از آنجایی الزامی شد که گاهی اوقات خودروهای پلیس نیز در لحظه وقوع جرم مورد سرقت قرار می‌گرفت. سایر تجهیزات ارتباط و چراغ‌های گردان نیز به سفارش ارگان پلیس روی آن نصب شده است.

دیدگاه کاربران