در تعداد 500 دستگاه

معرفی نسخه‌ای خاص از سدان قدرتمند لکسوس

3 فروردین 1400 18:33

پس از معرفی سدان قدرتمند IS 500 F Sport Performance از سوی لکسوس در ماه گذشته، خودروساز ژاپنی اکنون نسخه Launch Edition از این خودرو را رونمایی کرده است.

قرار است تنها 500 دستگاه از این خودرو تولید شده و به فروش برسد. این نسخه تولید محدود که قرار است تنها در آمریکای شمالی به علاقمندان عرضه شود، با رنگ خاکستری Incognito  تزئین شده است. رینگ‌های 19 اینچی مشکی مات این مدل هم از نمونه­‌های متعلق به IS F Sport Dynamic Handling Package به عاریت گرفته شده است. این رینگ‌ها ساخت BBS بوده و هرکدام تقریباً 1.8 کیلوگرم سبک­‌تر از رینگ‌های استاندارد IS F Sport هستند.

پوشش صندلی‌ها، کنسول میانی و روکش داخلی درها با دو رنگ خاکستری و مشکی تزئین شده ضمن این‌که تریم چوبی، فرمان چرمی مجهز به گرمکن و شماره سریال بدنه هر خودرو، جزء سایر موارد قابل اشاره در کابین این مدل است. بد نیست بدانید در صفحه پشت آمپر این مدل هم تصاویر گرافیکی انحصاری دیده می­‌شود.

لکسوس IS500 اف اسپرت پرفورمنس لانچ ادیشن

پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری، 472 اسب‌بخار قدرت و 536 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال داده و این سدان سفارشی را ظرف تنها 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می­‌رساند.

در کنار پیشرانه 8 سیلندر، این نسخه خاص از لکسوس IS 500 چهره خشنی هم دارد که مجموعه‌­ای شامل کاپوت برآمده، باله مشکی رنگ عقب و خروجی چهارگانه اگزوز را دربرمی­‌گیرد. موارد دیگری شامل سیستم تعلیق قابل تنظیم، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم ترمز تقویت شده هم باعث افزایش کارایی سواری این خودرو می­‌شوند.

لکسوس IS500 اف اسپرت پرفورمنس لانچ ادیشن

قرار است تنها 500 دستگاه از این خودرو تولید شده و به فروش برسد. درباره قیمت هنوز رقمی اعلام نشده اما مطمئنا با عددی بالاتر از نرخ 42,900 دلاری برای مدل پایه IS 350 F Sport روبرو خواهیم شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران