میتسوبیشی اوتلندر 2021 براساس نیسان روگ ساخته خواهد شد.

نقطه شروع یک شراکت

24 اردیبهشت 1397 18:09

مدت زمان زیادی از اعلام شراکت رنو-نیسان با میتسوبیشی نمی‌گذرد و می‌توان گفت هنوز ثمره‌ای از این اتحاد به بار ننشسته است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شروع کار مشترک رنو-نیسان با برند میتسوبیشی، تولید یک محصول بر پایه یکی از پلت‌فرم‌های شریک ژاپنی می‌تواند باشد.

اوتلندر اولین محصول میتسوبیشی خواهد بود که از ثمره اتحاد این شرکت با رنو-نیسان بهره‌مند می‌شود.

به نظر می‌رسد که این حدس و گمان‌ها صحیح بوده چرا که طبق خبرها، نسل بعدی میتسوبیشی اوتلندر براساس پلتفرم نیسان روگ شکل خواهد گرفت. با این اوصاف اوتلندر باز هم نسبت به دیگر اعضای کراساور میتسوبیشی موقعیت متمایزی پیدا خواهد کرد. علاوه‌بر اوتلندر، مدل اوتلندر اسپرت (که در برخی بازارها ASX نام دارد) و عضو تازه یعنی اکلیپس‌کراس از کراس‌اورهای میتسوبیشی در بازار می‌باشند.

با این حساب، اوتلندر اولین محصول میتسوبیشی خواهد بود که از ثمره اتحاد این شرکت با رنو-نیسان بهره‌مند می‌شود که نقطه آغازی برای این برند خواهد بود، تا در مسیر تازه خود برای بقیه محصولات نیز از پلتفرم‌های دیگر نیسان استفاده نماید.

گزینه بعدی احتمالا یک وانت میان سایز خواهد بود، که از پلتفرمی مشترک با نیسان ناوارا استفاده خواهد کرد.

برطبق خبرها برای مدل اوتلندر 2021 همچنان نسخه پلاگین هیبرید هم عرضه خواهد شد. می‌توان امیدوار بود که با فاصله کمی پس از عرضه نسخه عادی، پای نسخه پلاگین هم به بازار آمریکا باز شود.

اگرچه پایه و اساس دو مدل روگ و اوتلندر جدید مشترک خواهد بود، ولی کارلوس گون که مدیریت این شرکت را برعهده دارد، معتقد است میتسوبیشی باید استراتژی‌های فروش مخصوص به خود را پیگیری نماید، که این می‌‌تواند تغییر در زبان طراحی را نیز شامل شود. از این صحبت‌ها می‌توان برداشت کرد، که در آینده میتسوبیشی همچنان هویت مستقل خود را حفظ خواهد نمود.

دیدگاه کاربران