پیش‌نمایشی از محصول آینده شرکت

معرفی کانسپت جنسیس X

12 فروردین 1400 10:39

برند جنسیس در طول فعالیت کوتاه مدت خود در سه سال گذشته توانسته بسیار موفق ظاهر شود، روندی که به نظر می‌­رسد در سال‌های آینده نیز با سرعت بیشتری ادامه یابد.

جنسیس قصد دارد به زودی خودرویی برقی براساس پلتفرم انحصاری محصولات برقی گروه هیوندای یعنی E-GMP و احتمالاً با تاثیر از زبان طراحی کانسپت X تولید کند.شاهد این مدعی را باید کانسپت جدید این برند یعنی مدل X دانست که فلسفه و زبان طراحی محصولات این شرکت در آینده را به معرض نمایش گذاشته است. این خودرو ابتدا در رویدادی خصوصی در کالیفرنیا رونمایی و اکنون برای نخستین بار در رسانه­‌ها معرفی شده است.

جلوپنجره این خودرو که از سوی سازنده با نام G-Matrix معرفی شده، مشابه سایر محصولات جنسیس است. کاپوت بزرگ، گلگیرهای برآمده مشابه خودروهای آئودی در مسابقات رالی و فرم خمیده بدنه، باعث شده طرح کلی جنسیس X بسیار پویا باشد.

برای طراحی چراغ‌های جلو و عقب از فرم دوخطی استفاده شده که در بخش جلو تا روی گلگیرها امتداد یافته است. آینه­‌های جانبی هم تحت تاثیر همین فرم دوخطی شکل گرفته هرچند به نظر می­‌رسد همچون بسیاری از خودروهای مدرن، با دوربین مواجه باشیم.

کانسپت جنسیس X

شیشه مثلثی کنار ستون C، دیفیوزر عقب با طرح مشابه جلوپنجره، رینگ‌های پنج­‌پره و کالیپر ترمزهای سبز روشن جزء سایر موارد قابل توجه در طراحی این خودرو است.

در تصاویری که از فضای کابین جنسیس X منتشر شده، برآمدگی زیاد کنسول میانی و امتداد آن تا میان صندلی‌­ها قابل تشخیص است. پوشش داخلی درها و کفپوش خودرو با آبی تیره و صندلی‌ها با چرم قهوه­‌ای بازیافتی روکش شده است.

فرمان دوشاخه این خودرو تاحدی یادآور محصولات فعلی این برند است اما نمایشگر مرکزی نسبتاً باریک و اهرم تعویض دنده کروی نصب شده در کابین جنسیس X را باید مواردی کامل تازه دانست.

کانسپت جنسیس X

جنسیس قصد دارد به زودی دو خودروی برقی جدید معرفی کند که یکی از آن‌ها براساس یکی از محصولات فعلی این شرکت شکل گرفته ولی دیگری براساس پلتفرم انحصاری محصولات برقی گروه هیوندای یعنی E-GMP و احتمالاً با تاثیر از زبان طراحی کانسپت X تولید خواهد شد. درصورتی‌که محصول مورد بحث یک خودروی کوپه باشد، می­‌توان انتظار داشت که به مصاف با محصولاتی همچون پول‌استار 1 برود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران