• کانسپت ام‌جي سايبرستر
  • کانسپت ام‌جي سايبرستر
  • کانسپت ام‌جي سايبرستر

کادوی تولد خاص به مناسبت 100 سالگی

کانسپت ام‌جی سایبرستر

20 بهمن 1400 10:40

سال 2024 برای شرکت ام‌جی بسیار حائز اهمیت است، چراکه عمر این برند باسابقه در این سال به یک قرن خواهد رسید. به همین مناسبت، ام‌جی قصد دارد از فرصت استفاده کرده و محصولات تازه­‌ای را معرفی نماید تا طیف تازه‌­ای از مشتریان را به سوی این نام جلب کند.

در سال 2024 برند ام‌جی صد ساله خواهد شد، به همین مناسبت محصولات تازه­‌ای را معرفی خواهد کرد تا مشتریان جدیدی را به سوی این نام جلب کند.یکی از آن‌ها، احتمالا محصولی هیجان‌­انگیز به نام سایبرستر خواهد بود، خودرویی اسپرت و برقی که برنامه قطعی تولید آن چند ماه پس از معرفی اولیه در نمایشگاه شانگهای 2021، اعلام شد. عامل مهم در این تصمیم، ثبت بیش از 500 درخواست برای خرید سایبرستر بوده، که شرکت سایک به عنوان مالک ام‌جی را برای تولید آن مجاب نموده است.

ام‌جی قصد دارد مجموعه جدید محصولات خود که بیشتر با هدف جلب نظر مشتریان جوان طراحی خواهند شد را تحت نام سایبر ارائه نماید. یکی از مسئولان این شرکت به سابقه ام‌جی در ساخت خودروهای اسپرت ارزان و تولید محصولات برقی در حال حاضر اشاره کرده و در ادامه وعده کرده که ام‌جی در بخشی از بازار خودرو وارد خواهد شد که دیگران حضور ندارند.

ام‌جی سایبرستر 2024

با استناد بر این اظهارنظر، به نظر می­‌رسد ام‌جی قصد دارد وارد بازار خودروهای برقی روباز با قیمت مناسب شود، بخشی که تاکنون هیچ خودروسازی در آن حاضر نشده است.

به نظر نمی‌­رسد نسخه نهایی سایبرستر کاملاً به نسخه کانسپت این خودرو شباهت داشته باشد، هرچند آقای کارل گاتهام مدیر طراحی ام‌جی بریتانیا، بر فرم هیجان­‌انگیز، فناوری پیشرفته و اصالت طراحی این خودرو تاکید کرده است.

فرم منحنی کاپوت، چراغ‌های جلو که با نام Magic Eye از سوی سازنده معرفی شده و پس از روشن شدن خودرو آشکار می‌­شوند و طرح آیرودینامیک سپر جلو با کانال‌هایی که احتمالاً جریان هوا را به سوی کالیپر ترمزهای جلو هدایت می­‌کنند، مهمترین نکاتی بوده که در نمای جلوی کانسپت ام‌جی سایبرستر جلب توجه می­‌کنند.

ام‌جی سایبرستر 2024

قاب شیشه جلو با ارتفاع کم و طرح ساده نیز می­‌تواند یادآور مدل‌هایی همچون MG B باشد. رکاب­‌های جانبی، خطوط شکسته نمای جانبی، رینگ‌های بزرگ با تایرهای میشلین و گلگیر عضلانی عقب هم در نمای کناری چشم بیننده را به سوی خود می­‌کشانند. در نمای عقب هم علاوه بر دیفیوزر بزرگ و لوگوی MG، با نوار سرتاسری LED و طرح خاص چراغ‌های عقب روبرو هستیم که تاحدی طرح پرچم انگلستان را تداعی می‌­کنند.

فعلا هیچ اطلاعی از مشخصات فنی سایبرستر شامل تعداد و قدرت پیشرانه برقی و همچنین ظرفیت باتری در دست نداریم، ولی براساس اعلام مسئولان ام‌جی، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو کمتر از سه ثانیه و شعاع حرکتی آن چیزی در حدود 800 کیلومتر خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران