شروعی برای بخش خودروهای سفارشی رولزرویس

معرفی رولزرویس Boat Tail

7 خرداد 1400 11:17

شرکت رولزرویس زمانی به عنوان پرچمدار ساخت خودروهای سفارشی شناخته می‌­شد، اما با وجود این پیشینه پربار، در سال‌های اخیر شاهد فعالیت چندانی در این زمینه از سوی خودروساز اهل بریتانیا نبوده‌­ایم. البته مدل Sweptail در سال 2017 معرفی شد، که اکنون ارزشی در حدود 12.8 میلیون دلار دارد.

رولزرویس از آغاز بکار زیرمجموعه جدید خود برای ساخت نمونه‌­های سفارشی خبر داده و به همین بهانه از محصول جدید این بخش به نام Boat Tail رونمایی کرده است.اما خبر خوش برای طرفداران رولزرویس این‌که این شرکت امروز از آغاز بکار زیرمجموعه جدید خود برای ساخت نمونه‌­های سفارشی خبر داده و به همین بهانه از محصول جدید این بخش به نام Boat Tail رونمایی کرده است. پروژه ساخت این مدل پس از چهار سال به بار نشسته بنابراین به نظر می‌­رسد که مهندسان رولزرویس در مدت اندکی پس از معرفی Sweptail، پروژه طراحی این مدل را آغاز کرده­‌اند.

همان‌طور که از نام این خودرو برمی­‌آید، Boat Tail با الهام از فرم قایق و به سفارش یکی از مشتریان رولزرویس شکل گرفته است. این قایق مسابقه­‌ای چرخ‌دار 5.8 متر طول دارد و با دو طیف از رنگ آبی تزئین شده است. رنگ آبی تیره روی کاپوت و بخش پایینی بدنه را پوشانده درحالی‌که بخش اعظم خودرو با طیف روشن‌تری از آبی پوشش پیدا کرده است.

خودروی سفارشی رولزرویس Boat Tail

انحنای شیشه جلو در ناحیه ستون A، در صندوق عقب از جنس چوب و همنشینی رنگ‌های آبی تیره و روشن در رینگ‌های خودرو هم از دیگر نکات جالب در بدنه رولزرویس بوت‌تیل است.

بد نیست بدانید در چوبی محفظه بار به صورت برقی و به شکل بال پرنده در دو قسمت باز می­‌شود، ضمن ­این‌که یک سایه‌­بان چتری هم برای محافظت از این بخش در شرایط جوی خاص پیش‌­بینی شده است.

روکش چرمی صندلی­‌ها و فرمان رولزرویس بوت­‌تیل به پیروی از بدنه با دو رنگ آبی تیره و روشن تزئین شده و قطعه چوبی روی داشبورد هم با در صندوق عقب هماهنگ شده است.

خودروی سفارشی رولزرویس Boat Tail

اجزای آبی رنگ داشبورد، استفاده از تکنیک حکاکی زیر و روکاری یا Guilloche بر روی صفحه نشان­‌دهنده‌­ها، محفظه خنک­‌کننده نوشیدنی در صندوق عقب، نشان Boat Tail روی صفحات چینی با حاشیه پلاتینیومی و دو میز تاشو داخل محفظه بار از دیگر نکات جالب توجه در کابین این خودرو به شمار می­‌آید.

رولزرویس درباره مشخصات فنی این مدل سکوت کرده ولی می­‌توان مطمئن بود که پیشرانه 12 سیلندر 6.7 لیتری با 563 اسب­‌بخار قدرت و مشترک با مدل‌های کالینان و فانتوم، در زیر کاپوت رولزرویس بوت‌تیل نیز حضور دارد.

خودروی سفارشی رولزرویس Boat Tail

آقای Torsten Muller-Otvos مدیرعامل شرکت رولزرویس، بوت­‌تیل را نقطه عطف دیگری در تاریخ این شرکت دانسته که در عرصه کالاهای تجملی دوران مدرن نیز جایگاه خاصی دارد.

دیدگاه کاربران