با تمرکز بر افزایش قدرت و بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک

معرفی دو نسخه جدید از SSC تواتارا

9 خرداد 1400 11:13

پس از مدتی بی‌خبری از محصول شرکت SSC، این خودروی سوپراسپرت مجدداً به صدر خبرهای خودرویی جهان بازگشته چراکه دو نسخه جدید از آن معرفی شده است.

شرکت SSC دو نسخه جدید از تواتارا به نام‌های Striker و Aggressor با تمرکز بر بهبود مشخصه‌های آیرودینامیک و افزایش قدرت معرفی کرده است.نخستین پرسشی که در این میان مطرح می­‌شود، این است که چگونه می‌توان خودرویی به قدرت 1750 اسب­‌بخار که رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را نیز در اختیار دارد را تقویت کرد؟ برخلاف انتظار، پاسخ بسیار ساده است: افزودن نیروی رو به پایین روی بدنه و البته تقویت پیشرانه.

شرکت SSC هم دقیقاً همین کارها را انجام داده که به معرفی دو نسخه جدید از تواتارا به نام‌های Striker با تمرکز بر طراحی آیرودینامیک برای افزایش نیروی رو به پایین بر بدنه و Aggressor با افزایش قدرت پیشرانه، منجر شده است.

نصب باله بزرگ عقب در کنار باله فعال و دیفیوزر استاندارد و همچنین طراحی ورودی‌­های جدید هوا در جلو و کنار بدنه، باعث وارد شدن نیروی 500 کیلوگرمی روی تواتارا Striker در سرعت 256 کیلومتر برساعت خواهد شد. بنابر اعلام SSC، وزن این خودرو به نسبت 45.4 درصد روی محور جلو و 54.6 درصد بر محور عقب تقسیم شده است.

تواتارا Striker
تواتارا Striker

با ورود به فضای کابین تواتارا Striker با قطعات فیبرکربنی و استفاده وسیع از چرم آلکانترا برای پوشش بخش‌های مختلف روبرو می­‌شویم.

از آنجایی که نیروی پیشرانه تواتارا Striker بدون تغییر و برابر با 1750 اسب­‌بخار باقیمانده است، نسخه Aggressor که با تمرکز بر تقویت پیشرانه تولید شده در این بخش خودنمایی می‌­کند.

تواتارا Aggressor علاوه بر تجهیز به بروزرسانی آیرودینامیک مشترک با نسخه Striker، اکنون 2200 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد. البته باید توجه داشت که Aggressor مجوز تردد در خیابان‌ها را دریافت نکرده و SSC این مدل را تنها جهت استفاده در پیست مسابقات به فروش می­‌رساند. شرکت سازنده همچنین به امکان اعمال تغییرات موردنظر مشتری از جمله تغییر در سیستم اگزوز به منظور تولید صدا و نیروی بیشتر نیز اشاره کرده، مواردی که برای نسخه‌­های جاده‌­ای تواتارا قابل سفارش نیست.

تواتارا Striker

همان‌طور که انتظار می‌­رود، محصولات شرکت SSC در تیراژ بسیار محدود ساخته خواهند شد. این شرکت اهل آمریکا در کنار تولید صد دستگاه از تواتارا استاندارد، برای ساخت یکصد نمونه از تواتارا Striker و تنها ده دستگاه تواتارا Aggressor برنامه­‌ریزی کرده است.

درباره قیمت دو نسخه جدید از تواتارا فعلاً هیچ خبری منتشر نشده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران