با قلب فراری ولی قوی‌تر از آن

بازگشت تورینگ سوپرلجرا با یک مدل خاص

12 خرداد 1400 16:35

حدود یک ماه پیش بود که تیزرهای سوپراسپرت جدید Touring Superleggera به اسم Ares RH95 منتشر شد. اکنون به مناسبت 95 سالگی Carrozzeria برند مادر، این خودرو اولین رونمایی رسمی خود را به نمایش گذاشته است.

در قسمت قوای محرکه، یک پیشرانه 4.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل 720 اسب‌بخاری با 770 نیوتن‌متر گشتاور دیده می‌شود.شرکت می‌گوید در محصول جدید از فلسفه طراحی خلاقانه موسوم به استریم‌لاین بهره گرفته است. چیزی که سال‌ها پیش روی تیونینگ آلفارومئو دیسکو ولانته از پروژه‌های کاروتزریا هم دیده بودیم. از سوی دیگر مدل Arese RH95 اولین محصول شرکت است که به صورت موتور وسط عرضه می‌شود.

مانند دیگر اعضای خانواده آیرو به نظر می‌رسد که سوپراسپرت جدید نیز براساس یکی از مدل‌های فراری ساخته شده است و این‌بار گزینه مدنظر فراری 488 پیستا انتخاب بوده.

عادت همیشگی تورینگ لجرا، یهنی تغییر کلی بدنه در مقایسه با نسخه استاندارد در این خودرو هم دیده می‌شود. به لطف درهای قیچی بزرگ بخش بزرگی از سقف برش خورده که این کار برای ورود راحت‌تر به داخل کابین لازم بوده است. هم‌چنین برخلاف بسیاری از سوپراسپرت‌های هم‌کلاس ارگونومی راننده برای استفاده از روزمره نیز مناسب است.

تورینگ سوپرلجرا آرس RH95

برای کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو و هم‌چنین افزایش عملکرد جاد‌ه‌ای، سرتاسر بدنه بیرونی از فیبر کربن ساخته شده است. سایر اجزای مربوط به اتصالات و استحکامات از نوع پلیمرهای تقویت‌شده CFRP با تزریق خلا در دمای 120 درجه سانتیگراد تولید می‌شود. به همین دلیل است که تورینگ سوپرلجرا وعده ثبت بهترین نسبت سختی وزن را داده است.

در قسمت قوای محرکه، یک پیشرانه 4.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل 720 اسب‌بخاری با 770 نیوتن‌متر گشتاور دیده می‌شود. البته نکته جالب اینجاست که این اعداد کمی بالاتر از فراری 488 پیستا ثبت شده است.

ایتالیایی‌ها می‌گویند تنها 18 دستگاه از این خودرو را تولید خواهند کرد.

دیدگاه کاربران