نسخه‌ای ویژه برای آمریکایی‌ها در تیراژ 600 دستگاه

تویوتا سوپرا با طعم فیبر کربن

13 خرداد 1400 17:03

تویوتا ویرایش جدیدی از مدل سوپرا را معرفی کرد. این خودرو برای مشتریان بازار آمریکای شمالی یک اتفاق ویژه به حساب می‌آید.

تویوتا می‌خواهد تنها 600 دستگاه از CF ادیشن تولید کند و همگی آن‌ها فقط در بازار آمریکای شمالی فروخته خواهند شد. تویوتا سوپرا مدل 2022 با پسوند A91-CF شناخته می‌شود. به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که CF مخفف چه چیزی می‌تواند باشد، فیبر کربن. چیزی که روی این خودرو اتفاق افتاد، چندان پیچیده نیست. نصب فیبر کربن روی اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و البته بال عقب.

تویوتا برای این خودرو سراغ رینگ‌های 19 اینچی با طراحی جدید رفته است. هم‌چنین فضای داخلی با ترکیب رنگی مشکی/قرمز تزئین شده است تا هم‌خوانی بیشتری با پنل‌های فیبر کربن داشته باشد.

اگرچه این تغییرات منجر به بهبود زبان بصری آن شده است اما تویوتا می‌گوید این لوازم جانبی ماهیت کاربردی هم دارند. در نسخه جدید هواکش‌های فیبر کربنی در کنار به‌روزرسانی‌ها آیرودینامیک منجر به افزایش نیروی پایین‌برنده خواهد شد تا بتواند پایداری آن را در پیست مسابقه هم افزایش دهد.

تویوتا سوپرا فیبر کربن ادیشن

طبق نظر کارشناسان نسخه‌های قبلی سوپرا همواره پر از جنب و جوش بوده‌‌اند. بنابراین کمی بهبود آیرودینامیکی خبر بدی نیست. ولی خبر بد اینجاست که تویوتا می‌خواهد تنها 600 دستگاه از CF ادیشن تولید کند و بدتر آنکه همگی آن‌ها فقط در بازار آمریکای شمالی فروخته خواهند شد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است این خودرو برای عرضه گسترده در پاییز سال جاری راهی نمایندگی‌ها می‌شود. هم‌چنین تویوتا می‌گویند قیمت نهایی در روزهای نزدیک به رونمایی رسمی اعلام می‌کند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران