هارلی با همکاری شرکت ساعت‌ساز سوییسی یک اثر هنری پدید آورده است.

موتور سیکلت 2میلیون دلاری

29 اردیبهشت 1397 12:00

هارلی‌دیویدسون در همکاری با شرکت ساعت و جواهرساز معروف سوئیسی بوشرر (Bucherer) موتورسیکلتی میلیون دلاری ساخته است.

وقتی دیگر برندهای سازنده موتور شور و شوقی به عرضه یک مدل خاص نشان نمی‌دهند سخت است عاشق چنین موتوری نشد. برخی پروژه‌های تغییر و تبدیل که توسط کمپانی‌ها انجام می‌شود حرفی برای کفتن ندارند ولی برخی دیگر در سطح بسیار بالاتری قرار می‌گیرند. این همان نقطه ای است که موتور آبی رنگ محصول مشترک هارلی‌دیویدسون و بوشرر قرار گرفته تا در هماهنگی با مجموعه ساعت‌های این کمپانی ساعت‌سازی معرفی شود.

 

این موتورسیکلت خاص ابتدا از میان مدل‌های ساخت هارلی انتخاب شد و سپس برای اختصاصی‌سازی آن بیش از 2500 ساعت زمان صرف شد. طراحی و تولید محصول این پروژه یک سال زمان برد و 8 نفر از متخصصین شرکت ساعت‌سازی و کمپانی هارلی به صورت گروهی روی آن کار کردند.

قطعات بدنه مدل موجود جدا شده و قطعاتی که به ظاهر مدل‌های قدیمی‌تر شبیه بودند دوباره نصب شدند. طبق اعلام روابط عمومی بوشرر هر قطعه فلزی این موتورسیکلت منحصربفرد با دست ساخته و پرداخته و نصب شده است.

تمام قسمت‌های فلزی این موتور که به رنگ آبی درآمده‌اند، بدون علامت یا لوگویی خاص هستند به جز محفظه سوخت که نام هارلی دیویدسون با رنگ مشکی برروی آن نمایان است. رنگ‌آمیزی این بخش‌ها با شش پوشش رنگی انجام شده است، که روش تولید آن محرمانه است.از آنجایی‌که قطعات فنی این مدل در معرض دید قرار دارند، بخشی از اجزای آن با طلا روکش شده است. استفاده از روکش طلا به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه قطعات دیگری نظیر دستگیره‌های فرمان، آینه‌های بغل و درپوش مخزن آب نیز مزین به طلا هستند. تیم طراحان تصمیم گرفت برای روکش زین موتور از نوعی چرم گاو استفاده شود، که به صورت دست‌دوز در سوئیس تولید شده است. روکش خاص و پر نقش و نگاری هم برای محفظه سوخت، دوشاخه فرمان، چرخ عقب و محفظه موتور انتخاب شده است.

چرا اینقدر گران است؟

مرحله بعدی در ساخت این موتور اعجاب انگیز، مربوط به بخشی است که نقش مهمی در ارتقای ارزش این اثر هنری به حوالی 2 میلیون دلار داشته است. در سمت چپ محفظه سوخت، قسمتی به صورت دایره وار بریده شده و شیشه‌ای گنبدی از نوع بسیار مقاوم و مورد استفاده در صنایع نظامی جایگزین آن شده است. در زیر این گنبد یک انگشتر طلا با نگین الماس به وزن 5.4 قیراط چشم‌ها را به سوی خود جلب می‌کند.

لغت BLU/EDITION که در کنار نام هارلی قرار دارد نشان از سری ساعت‌های کمپانی بوشرر دارد.

در سمت راست بالای محفظه سوخت گنبد شیشه‌ای دیگری قرار گرفته است که در زیر خود یک نمونه بسیار شخصی‌سازی شده از ساعت‌های کمپانی را جای داده است. طراحی این ساعت الهام گرفته شده از طراحی موتور است و البته برای آن‌که لرزش‌های احتمالی پیشرانه موتورسیکلت در هنگام روشن بودن به آن آسیبی وارد نکند، روی نوع خاصی از یک پایه لرزش‌گیر متشکل از حلقه‌های سیلیکونی نصب شده است.

مدل بلو ادیشن در 9 ماه می 2018 در طی یک رونمایی اختصاصی به عنوان گران‌قیمت‌ترین موتورسیکلت جهان در زوریخ رونمایی شد. تنها یک نمونه از این موتورسیکلت 1.887 میلیون دلاری تولید شده است تا هرچه خاص‌تر جلوه کند.غیر از این‌ موارد، نباید نگین‌کاری‌های انجام شده دور قاب محفظه انگشتر و دستگیره فرمان موتور را نیز از یاد ببریم. به گفته مدیر شرکت، نصب این قطعات بسیار چالش‌برانگیز بوده چرا که باید از ثبات این نگین‌ها اطمینان حاصل می شد.

دیدگاه کاربران