نماینده آینده با طرحی الهام گرفته شده از کهکشان

جیلی از کانسپت Vision Starburst رونمایی کرد

19 خرداد 1400 23:18

در رویدادی اختصاصی که دیروز توسط شرکت جیلی در شهر شانگهای چین برگزار شده، این شرکت از کانسپتی جدید با نام Vision Starburst رونمایی کرده است.

ایده شکل­‌گیری جیلی Vision Starburst از پدیده‌­های کیهانی گرفته شده، جایی که اتحاد و ترکیب مواد و مصالح گوناگون با یکدیگر به تولد یک ستاره می‌­انجامد.بنابر اعلام شرکت سازنده، این خودرو فلسفه طراحی جدید جیلی به نام «گسترش کیهانی» را به نمایش گذاشته و مرزهای تازه‌­ای از فناوری و نوآوری را در دوران دیجیتال تعریف می­‌کند.

قائم مقام بخش طراحی جیلی شانگهای، آقای Guy Burgoyne، کانسپت Vision Starburst را به عنوان نقطه شروع استفاده از زبان طراحی جدید «گسترش کیهانی» توصیف کرده که در محصولات آینده این شرکت به کار گرفته خواهد شد. وی این زبان طراحی جدید را گامی برای جلب نظر مشتریان روبه گسترش شرکت جیلی در دوران دیجیتال دانسته که همچون تولد یک ستاره جدید، از ترکیب ایده‌های تیم جهانی طراحان این شرکت پدید آمده است.

ایده شکل­‌گیری Vision Starburst از پدیده‌­های کیهانی گرفته شده، جایی که اتحاد و ترکیب مواد و مصالح گوناگون با یکدیگر به تولد یک ستاره می‌­انجامد، همچون ترکیبی از ایده­‌های طراحان که در نهایت می­‌تواند به خلق یک محصول درخشان منتهی شود.

جیلی کانسپت Vision Starburst

بنابر اعلام جیلی، طراحان Vision Starburst تلاش کرده­‌اند طرحی خلق کنند که میان درون، بیرون، مواد تشکیل‌دهنده آن و در نهایت محصول و کاربر، اتحاد و هماهنگی وجود داشته باشد. در شکل­‌گیری جزئیات این خودرو همچون خطوط، صفحات و امواج روی بدنه نیز از اشعه‌­های کیهانی و اتفاقات کهکشان الهام گرفته شده است.

نمود بارز استفاده از فلسفه طراحی جدید را می‌توان با نخستین نگاه به بخش جلوی این خودرو تشخیص داد چراکه فرم جلوپنجره و مسیرهای ورودی هوا بسیار متفاوت از محصولات قبلی جیلی و متشکل از خطوط مستقیم و الگوهای سهمی‌وار بوده و در کنار چراغ‌های جلو، حرکت انرژی حاصل از انفجار یک ستاره را تداعی می‌­کند. بخش جانبی بدنه Vision Starburst از خطوط شکسته و فرم­‌های زاویه­‌دار شکل گرفته و در نهایت به انتهای بدنه رسیده که تحت تاثیر شیب سقف و چراغ بزرگ و سرتاسری عقب قرار دارد.

جیلی کانسپت Vision Starburst

با ورود به فضای داخلی هم می­‌توان هماهنگی میان طراحی این بخش با بدنه را مشاهده کرد، که در مواردی مثل نوار نورانی و فرم معلق کنسول میانی متبلور شده است. رنگ صفحه نشان­‌دهنده‌ها با نورپردازی بخش‌های دیگر داشبورد و پوشش داخلی درها هماهنگ شده تا احساسی از وسعت دید را به کاربر القاء کند. در کابین این خودرو از نور و صدا برای فضاسازی در مواقع گوناگون و اطلاع‌رسانی به راننده و سرنشینان استفاده شده است.

جیلی کانسپت Vision Starburst

بنابر اعلام جیلی، در حالت‌های گوناگون رانندگی همچون پارک کردن یا حرکت با سرعت نیز افکت­‌های متفاوت نورانی از ناحیه چرخ‌های جیلی Vision Starburst ساطع می­‌شود که تجربه­‌ای تازه برای راننده و ناظرین این خودرو خواهد بود.

هرچند قرار نیست شاهد ورود جیلی Vision Starburst به خط تولید باشیم، اما جیلی مطمئنا از زبان طراحی جدید این کانسپت و تجربیات حاصل از ساخت آن در تولید محصولات آینده استفاده خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

دیدگاه کاربران