هم ساعت مچی، هم ساعت خودرو

نگاهی به ساعت خاص رولزرویس بوت‌تیل

20 خرداد 1400 20:45

همکاری شرکت‌های خودرویی لوکس‌ساز با برندهای ساعت‌سازی، اتفاق جدیدی به حساب نمی‌آید؛ اما با این حال به ندرت پیش می‌آید که یکی از این ساعت‌ها با خود خودرو نیز سازگار باشند. در آخرین همکاری این‌چنینی شاهد ساعت جدیدی از شرکت Bovet هستیم که اساساً طراحی شده تا با خودروی رولزرویس بوت‌تیل سازگاری داشته باشد.

طراحی ویژه این ساعت‌ها به گونه‌ای است که علاوه بر قابلیت نصب روی داشبورد خودرو، می‌توان از آن به عنوان ساعت مچی، رومیزی، جیبی استفاده کرد.ساعت جدید بووت که به صورت جفتی برای خانم‌ها و آقایان طراحی شده دقیقاً مطابق با مشخصات زوجین سفارش‌دهنده بوت‌تیل طراحی می‌شود.

کمی سخت است که بتوان این ساعت را یک ساعت مچی قلمداد کرد. چراکه طراحی ویژه آن امکان استفاده به‌عنوان ساعت اصلی روی داشبورد خودروی فوق را نیز فراهم می‌آورد. ساعت جیبی، ساعت آویز و ساعت رومیزی از دیگر قابلیت‌های تبدیل حالت مدل فوق هستند.

این ساعت‌های خاص به طور ویژه برای خودرو طراحی شده‌اند. چراکه با باز کردن بندها می‌توان آن را درون محفظه مخصوص خود قرار داد و برعکس. این تغییر حالت بزرگ‌ترین چالش برای شرکت سوئیسی بووت بوده است.

ساعت خاص رولزرویس بوت‌تیل

قبل از هر چیز، این ساعت باید به‌عنوان قطعه‌ای از خودرو از نظر استانداردهای ایمنی این صنعت مقابل تصادف مورد آزمایش قرار بگیرد. سازنده ساعت می‌گوید پیش از این هرگز با مکانیزم مشابهی این کار را انجام نداده است. برای رولزرویس وزن قطعات بسیار مهم است. این یعنی ساعت‌ساز سوئیسی باید با این چالش نیز دست و پنجه نرم می‌کرد. به همین دلیل بوده که قاب 44 میلی‌متری با طلای سفید برای این ساعت‌ها در نظر گرفته شده است. چالش دیگر ساخت این ساعت بحث دقت شمارش ثانیه‌ها بوده است. به همین جهت بووت سراغ مکانیزم توربیلون رفت؛ یعنی ساختاری که چرخ‌دنده‌های درون آن جلوی انحراف‌های ناشی از جاذبه را گرفته و باعث می‌شود که زمان همیشه دقیق به نمایش دربیاید.

دیدگاه کاربران