شرکت منصوری این بار به سراغ نخستین محصول برقی پورشه یعنی تایکان رفته تا آن را طبق سلیقه خود مورد تغییر قرار دهد.
”پورشه تایکان در زمره نمونههایی قرار گرفته که از آرایش غلیظ چهره توسط منصوری در امان مانده و ظاهر چندان عجیبی ندارد.“برخلاف انتظار اکثر افرادی که کارهای منصوری را دنبال میکنند، پورشه تایکان در زمره نمونههایی قرار گرفته که از آرایش غلیظ چهره توسط این شرکت آلمانی در امان مانده و ظاهر چندان عجیبی ندارد. درواقع با توجه به عملکرد پاک و بیسروصدای پیشرانه برقی این خودرو، چیزی غیر از این هم نمیتوانست برای تایکان شایسته باشد.
لازم به ذکر است که اعمال هرگونه تغییر در طراحی بدنه یک خودروی برقی، میتواند به صورت مستقیم روی مواردی همچون وزن بدنه و ضریب آیرودینامیک تاثیر گذار باشد. هرگونه تغییر در این موارد ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت، کاهش بازدهی مجموعه باتری و حتی در نهایت کاهش عمر این قطعات اثر بگذارد. اما گذشته از این مسئله، سایر سنتهای منصوری همچنان برقرار باقیمانده همچون استفاده فراوان از فیبرکربن که یکی از مواد مورد توجه این تیونر آلمانی است.
ورودی هوا در پایین سپر، حاشیه چراغهای جلو، هواکش روی دماغه، رکابهای جانبی، در صندوق، دیفیوزر عقب، باله لبه صندوق، روکش آینههای جانبی و نوار روی گلگیر و درهای جلو، همگی از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند.
تغییر رینگهای خودرو نیز همواره بخش مهمی از پروژه منصوری بوده بنابراین در این نمونه از تایکان هم شاهد نصب رینگهای یک تکه مشکی 5 پره با طرح Y شکل و اندازه 22 اینچ هستیم. براساس اعلام منصوری، طرح دوتایی پرههای رینگ این خودرو جنبه زیبایی داشته و به خنک شدن ترمزها کمک میکند. علاوهبراینها، امکان تزئین کالیپرهای ترمز با رنگ دلخواه مشتری فراهم شده است.
منصوری از انتشار تصویر کلی از فضای کابین تایکان خودداری نموده و تنها چند عکس از برخی جزئیات را منتشر کرده که البته از میان همین چند نمونه هم میتوان استفاده فراوان از فیبرکربن و چرم و لوگوی منصوری روی فرمان و پادری رکاب را تشخیص داد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com