نسخه‌ای قوی و بی‌نام

رکوردشکنی پورشه کاین کوپه در نوربورگ‌رینگ

28 خرداد 1400 10:13

نسخه‌‌­ای قدرتمند از پورشه کاین کوپه که البته فعلاً اسم خاصی ندارد، موفق به ثبت رکوردی تازه در کلاس شاسی­‌بلندها در پیمودن پیست نوربورگ‌رینگ شده است.

علت انتخاب نسخه کوپه از کاین برای حضور در برنامه ثبت رکورد را می­‌توان به پایین‌تر بودن نقطه ثقل این مدل مربوط دانستاین خودرو توانسته مسیر مذکور به طول 12.94 مایل (20.7 کیلومتر) را در مدت 7 دقیقه و 38.925 ثانیه طی کند و این یعنی عبور از رکورد 7 دقیقه و 42.253 ثانیه که پیش از این توسط آئودی Q8 RS به ثبت رسیده است.

با وجود آن‌که هنوز فروش این نسخه از کاین کوپه آغاز نشده و حتی از مشخصات فنی آن نیز اطلاعی در دسترس نیست، با این حال پیست نوربورگ‌رینگ (Nürburgring GmbH) به صورت رسمی این خودرو را در رده خودروهای شاسی‌بلند، آفرودی و پیکاپ طبقه‌بندی و رکورد ثبت شده توسط آن را تایید کرده است.

آقای استفان وکباخ (Stefan Weckbach) قائم مقام بخش کاین در شرکت پورشه، با اشاره به خودروی مذکور با عنوان «کاین رکوردشکن»، از ساخت این نمونه براساس کاین توربو کوپه خبر داده که البته با تغییر و تحولاتی در بخش فنی روبرو بوده است.

رکوردشکنی پورشه کاین کوپه در نوربورگ‌رینگ

به منظور حفاظت از راننده این خودرو یعنی لارس کرن (Lars Kern) در طول ثبت رکورد، این خودرو به صندلی مسابقه­‌ای و میله­‌های حفاظتی داخل کابین مجهز شده است. رینگ‌های 22 اینچی با تایرهای P Zero Corsa ساخت پیرلی پوشانده شده که به صورت انحصاری برای این خودرو طراحی شده است و به صورت استاندارد روی آن نصب می­‌شود.

البته برخی شایعات از احتمال تجهیز این نسخه از کاین کوپه به پیشرانه 4 لیتری توئین توربو 8 سیلندر خبر می­‌دهند که 631 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. هرچند رقم خروجی این پیشرانه از قدرت 670 اسب­‌بخار مدل S E-Hybrid به وضوح کمتر است، اما باید توجه داشت که سیستم تعلیق مدل حاضر در نوربورگ‌رینگ به گونه‌ای تغییر یافته که پایداری آن در سرعت‌های بالا را بسیار افزایش داده است.

رکوردشکنی پورشه کاین کوپه در نوربورگ‌رینگ

علت انتخاب نسخه کوپه از کاین برای حضور در برنامه ثبت رکورد را می­‌توان به پایین‌تر بودن نقطه ثقل این مدل مربوط دانست، هرچند که براساس شنیده­‌ها برخی تغییرات برای بهبود آیرودینامیک هم روی بدنه این نمونه نصب شده است.

دیفیوزر عقب، خروجی اگزوز در میانه سپر و باله بزرگ عقب را می‌­توان در تصاویری که از این خودرو به ثبت رسیده تشخیص داد.

پورشه به علاقمندان وعده داده که به زودی مشخصات کامل این کراس‌­اور رکوردشکن را منتشر کند.

دیدگاه کاربران