2250 اسب‌بخار با 5 موتور V8

قایق تندرو با طراحی ‌مرسدس‌بنز

6 تیر 1400 11:12

نمایشگاه بین‌المللی قایق در میامی به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک وقفه کوتاه روبرو شده است. البته جای نگرانی نیست. سال آینده دوباره شاهد برگزاری آن خواهیم بود. اما این مانع از ساخت محصول جدید مرسدس‌بنز در دنیای قایق‌های تندرو نبوده است.

در قسمت مشخصات فنی شاهد قوای محرکه‌ای با قدرت 2250 اسب‌بخار هستیم که با مهندسی پیشرانه‌های اسپرت مدل‌های جی‌تی توسعه پیدا کرده است.این اولین‌باری نیز که Mercedes-AMG را در دنیای قایق‌های مسابقه‌ای می‌بینیم. این بار نیز آلمان‌ها به کمک شرکت متخصص محصولات تندروی آبی یعنی Cigarette Racing یک مدل بسیار زیبا و چشم‌گیر را تولید کرده‌‌اند. قایق جدید که Nighthawk AMG Black Series نام دارد با طول 12.5 متری خود تمام المان‌های مربوط به اسپرت‌گرایی را کسب کرده است.

در قسمت مشخصات فنی شاهد قوای محرکه‌ای با قدرت 2250 اسب‌بخار هستیم که با مهندسی پیشرانه‌های اسپرت مدل‌های جی‌تی توسعه پیدا کرده است. درواقع این خروجی را باید مدیون پکیجی شامل 5 موتور 4.6 لیتری هشت سیلندر V شکل از شرکت مرکوری ریسینگ بدانیم. این همان پیشرانه‌های معروف سری 450R هستند که در قایق‌های حرفه‌ای به کار گرفته می‌شوند. هر یک از این موتورها به تنهایی می‌توانند 450 اسب‌بخار قدرت فراهم کنند که باعث می‌شوند در آب‌های آزاد سرعت قایق به بیش از 140 کیلومتر برساعت برسد.

قایق تندرو با طراحی ‌مرسدس‌بنز

کنترل هوشمند این پیشرانه‌ها توسط یک سیستم هوشمند تزریق تکی و یا گروهی بنزین انجام می‌شود. این قایق فضایی برای حمل 10 سرنشین را دارد. علیرغم اینکه Nighthawk AMG Black Series یک محصول مسابقه‌ای به حساب می‌آید ولی حرکت سریع با آن در آب به سادگی و نرمی است. این پدیده را باید مدیون طراحی مدرن شاسی و عرشه آن قلمداد کنیم. استفاده گسترده از فیبر کربنی کاری کرده است که علاوه بر افزایش سختی و مقاومت، وزن نهایی نیز به میزان بالایی کاهش پیدا کند.

نکته جالب درباره این قایق مسابقه‌ای آن است که گوردون واگنر مدیر ارشد طراحی مرسدس روی توسعه آن نظارت داشته است.

دیدگاه کاربران