سبک، بی‌آپشن ولی حرفه‌ای

معرفی سوزوکی جیمنی لایت

6 تیر 1400 11:24

سال 2018 بود که سوزوکی چهارمین نسل از شاسی‌بلند آفرود کوچک خود به اسم Jimny را معرفی کرد. در همین مدت انتظارات فراوانی برای عرضه یک نسخه جدید و ارزان از آن شکل گرفته است. اکنون سوزوکی به این نیاز مشتریان پاسخ داده.

یک راننده حرفه‌ای آفرود می‌داند که سبک‌تر شدن بدنه و حذف المان‌های تزئینی چقدر روی کیفیت سواری آن تاثیرگذار است.نسخه جدید جیمنی با کاهش نسبی امکانات مواجه شده است و به همین دلیل است، که شرکت اسم ویرایش آن را Lite یا سبک گذاشته. خودرویی که ژاپنی‌ها می‌گویند از دو ماه دیگر برای خرید در دسترس خواهد بود. اما چرا نسخه سبک این شاسی‌بلند باید جالب توجه باشد؟

نکته اینجاست که سوزوکی جیمنی لایت با رینگ‌های فولادی و سایز 15 اینچی و البته تایرهای لبه بلند عرضه می‌شود که نشان می‌دهد تمرکز مخصوصی روی بحث آفرود دارد. هم‌چنین در سیستم نورپردازی چراغ‌های جلوی آن، هالوژن‌های سنتی جای خود را به LEDهای مدرن داده‌ا‌ند. این کار مجموعه پیچیده سیم‌پیچی‌های برقی را کمتر کرده است و از طرفی امکان تعویض و تعمیر آن را نیز ساده‌تر. استفاده از پوشش پلاستیکی مشکی در قسمت‌های متعدد بدنه و حتی خالی بودن قسمت مه‌شکن در این خودرو به وضوح دیده می‌شود.

سوزوکی جیمنی لایت

شاید این تغییرات برای یک مشتری معمولی ناخوشایند باشد ولی یک راننده حرفه‌ای آفرود می‌داند که سبک‌تر شدن بدنه و حذف المان‌های تزئینی چقدر روی کیفیت سواری آن تاثیرگذار است.

البته شرکت قصد نداشته تغییری انقلابی در این محصول اعمال کند. به همین دلیل است که در بخش پیشرانه هنوز همان قوای محرکه 1.5 لیتری 101 اسب‌بخاری با 130 نیوتن‌متر گشتاور را می‌بینیم. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود. جالب‌تر آنکه سوزوکی جیمنی لایت مجهز به جعبه‌دنده کمکی برای آفرود سنگین است.

کابین سوزوکی جیمنی لایت

داخل کابین می‌توان یک سیستم صوتی CD ساده را مشاهده کرد. با این حال هم‌چنان آپشن اتصال بلوتوث برقرار است.

آن‌طور که مشخص است سوزوکی باز هم قصد ندارد این محصول را راهی بازار آمریکا کند.

دیدگاه کاربران