با کمک پیشرانه برقی و بدنه آیرودینامیک

تلاش یک موتورسیکلت برای شکستن رکورد سرعت

7 تیر 1400 12:30

شرکتی به نام White Motorcycle Concepts به تازگی از برنامه خود برای ثبت رکوردی تازه خبر داده که قرار است به یاری یک موتورسیکلت برقی با طراحی بسیار متفاوت انجام شود.

قدرت کلی این موتورسیکلت برقی 134 اسب­‌بخار است، که توسط مجموعه باتری 15 کیلووات ساعت لیتیوم یون پشتیبانی می‌شود.پایگاه اینترنتی این شرکت بریتانیایی ، محدوده فعالیت آن را در حوزه مهندسی و علم آیرودینامیک معرفی کرده است. با مشاهده محصول این شرکت که با نام WMC250EV معرفی شده، به راحتی می­‌توان دریافت که طراحی آن تا چه حد تحت تاثیر ضرورت­‌های آیرودینامیکی شکل گرفته است. تونل بزرگی که سرتاسر بدنه این موتورسیکلت را طی کرده، نمود بارز این مسئله است.

پیشرانه WMC250EV در پایین بخشی نصب شده که به طور معمول محل باک موتورسیکلت‌ است، اما از آنجایی که با یک وسیله برقی روبرو هستیم، نیازی به وجود باک نیست و از این فضای خالی استفاده شده. براساس اعلام White Motorcycle Concepts، ضریب درگ این موتورسیکلت بنابر ملاحظات طراحی تا 30 درصد نسبت به انواع متداول کاهش یافته است.

تست تونل باد موتورسیکلت برقی

پیشرانه برقی نصب شده در WMC250EV با نام D-Drive از سوی سازنده معرفی شده و از اتحاد دو موتور برقی 20 کیلووات در محور جلو و دو موتور 30 کیلووات AC در محور عقب تشکیل شده است. خروجی کلی این مجموعه 134 اسب­‌بخار است، که توسط مجموعه باتری 15 کیلووات ساعت لیتیوم یون پشتیبانی می­‌شود.

تلاش یک موتورسیکلت برای شکستن رکورد سرعت

براساس اطلاعاتی که در اختیار Top Gear قرار گرفته، اکثر قطعات بدنه این موتورسیکلت از فیبرکربن یا آلومینیوم ساخته شده‌اند تا وزن کلی بدنه به 300 کیلوگرم محدود شود. هرچند عدد مذکور در دنیای موتورسیکلت‌­ها چندان کم به حساب نمی­‌آید اما به علت طراحی آیرودینامیک جالب این مدل، خللی در امکان حرکت آن با سرعت‌های زیاد وارد نخواهد شد.

آقای رابرت وایت (Robert White) که مدیریت شرکت سازنده این موتورسیکلت را برعهده دارد، برای شکستن رکورد سرعت حرکت با وسیله نقلیه برقی در بریتانیا و جهان در طول 12 ماه آینده برنامه­‌ریزی کرده است. برای نیل به این هدف، WMC250EV راهی ندارد جزء این‌که از دو رکورد فعلی رفت و برگشت با سرعت 394.4 کیلومتر برساعت و عبور یک‌طرفه با سرعت 407 کیلومتر برساعت عبور نماید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران