کراس‌اورهایی با طعم قهوه

معرفی دو محصول از برند تازه‌تاسیس WEY

9 تیر 1400 14:54

شرکت گریت‌وال که در سال 1984 تاسیس شده و نام خود را از دیوار بزرگ چین به عاریت گرفته، به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای شاسی‌­بلند و پیکاپ در چین شناخته می­‌شود. این شرکت برخی از محصولات خود را تحت دو برند وی (WEY) و هاوال (Haval) به فروش می‌­رساند.

هرچند برند «وی» به عنوان بازوی لوکس گریت وال شناخته می‌­شود، اما محصولات آن از زیرساخت مشترک با خودروهای هاوال بهره‌­مند هستند. این برند که از سال 2016 اعلام موجودیت کرده، نام خود را از وی جیانجون (Wei Jianjun) رئیس شرکت گریت وال به عاریت گرفته و در حال حاضر 8 محصول ارائه می­‌کند که همگی در رده شاسی‌بلند و کراس‌اور قرار دارند و البته با شیوه‌­ای غیرمعمول نام‌گذاری شده‌­اند.

در این مطلب قصد داریم دو محصول از این برند چینی را معرفی نماییم.

وی موکا (WEY Mocha):

این شاسی‌بلند میان­‌سایز که اخیراً و به عنوان یک مدل پرچمدار معرفی شده، به این دلیل موکا نامیده شده که هوشیاری پس از نوشیدن قهوه را یادآوری می‌کند و همچون این نوشیدنی محبوب، به جزئی از زندگی کاربران بدل خواهد شد.

وی موکا 2021

خطوط ساده و قابل پیش‌­بینی در بدنه این خودرو به همراه چراغ‌های جلو و عقب باریک، فرم بیرون‌­زده چراغ سوم ترمز و طرح چندضلعی ورودی هوا در سپر جلو، بخشی از زبان طراحی برند وی است که البته در این مدل با برخی موارد همچون فرم شش ضلعی جلوپنجره، رینگ‌های 21 اینچی با طرح 5 پره و جزئیات کرومی فضای داخلی همراه شده تا هیجان بیشتری القاء نماید.

طراحی فضای کابین وی موکا هم با الهام از کانسپت WEY-S شکل گرفته و چندین مورد قابل ذکر همچون فرمان دوشاخه با دکمه‌­های کنترلی روی آن، نمایشگر بزرگ LCD ، اتصال کنسول میانی به داشبورد و البته اهرم تعویض دنده کریستالی در این بخش به چشم می‌خورد. ضمن­‌این‌که با استناد بر تصاویر می‌­توان ادعا کرد که از مواد باکیفیتی در ساخت این بخش استفاده شده است.

کابین وی موکا 2021

چیپ 8155 کوالکام، فناوری لایدار و دستیار خودران سطح 3، تعدادی از مهمترین فناوری‌­های به کارگرفته شده در ساخت این مدل است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای وی موکا به ترتیب 4.875، 1.96، 1.69 و 2.915 متر است و دو پیشرانه بنزین­‌سوز و پلاگین هیبرید در این مدل نصب خواهد شد. اولین نسخه به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ E20N مجهز شده که 213 اسب‌­بخار قدرت تولید می‌کند و بنابر ادعای سازنده، بازدهی گرمایی 38 درصد را ارائه می‌­دهد. اما در نسخه پلاگین هیبرید از ترکیب پیشرانه مذکور با یک موتور الکتریکی به قدرت 85 کیلووات یا 114 اسب­‌بخار استفاده شده است. هردو پیشرانه به جعبه‌دنده 9 سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل می­‌شود.

وی ماکیاتو (WEY Macchiato):

سنت نامگذاری محصولات وی با انواع قهوه در این مدل نیز ادامه یافته و این کراس‌اور جمع‌‌وجور هم، نام یکی از انواع محبوب این نوشیدنی را بر خود دارد.

وی ماکیاتو 2021

فرم بدنه ماکیاتو از زبان طراحی برند وی پیروی می‌کند و همان خطوط مستقیم و فرم‌­های زاویه­‌دار در این مدل هم مشاهده می­‌شود. دی‌لایت سه تایی، خطوط سقف و شیشه­‌های جانبی با حاشیه کروم یا مشکی و فرم چراغ سوم ترمز، همگی این مدل را به عنوان یکی از محصولات وی قابل شناسایی کرده است.

براساس مدارک موجود در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به عنوان مرجع تایید ورود خودروهای جدید به بازار این کشور، طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری وی ماکیاتو به ترتیب 4.52، 1.855، 1.665 و 2.71 متر اعلام شده است. 4 تریم و 2 رینگ 17 یا 18 اینچی برای این مدل قابل سفارش خواهد بود.

وی ماکیاتو 2021

قوای محرکه هیبرید نصب شده در این خودرو از دو بخش تشکیل شده که شامل پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی ساخت Honeycomb Power با 102 اسب‌­بخار قدرت و باتری نیکل-کبالت اکسید منگنز می­‌شود که در مجموع 192 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این مدل قرار می­‌دهد.

دیدگاه کاربران