پیش‌نمایشی از خودروهای برقی آینده

معرفی کانسپت ولوو ری‌شارژ

11 تیر 1400 11:38

عزم راسخ شرکت ولوو برای کنار گذاشتن پیشرانه­‌های درون­‌سوز و ساخت خودروهای برقی در سال‌های اخیر کاملاً نمایان شده است. البته بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر هم به این مسیر وارد شده­‌اند ولی به علت برخی ملاحظات همچون هزینه­ تولید، معمولاً از پلتفرم مشترک میان محصولات برقی و نمونه­‌های مجهز به پیشرانه درون­‌سوز استفاده می­‌کنند.

ولوو با معرفی کانسپت ری‌شارژ قصد دارد مزایا و برتری‌های خودروهای برقی آینده را به صورت کامل به معرض نمایش بگذارد. اکنون ولوو با معرفی کانسپتی به نام Concept Recharge قصد دارد مزایا و برتری‌های خودروهای برقی آینده را به صورت کامل به معرض نمایش بگذارد. خودروساز سوئدی حتی پا فراتر نهاده چراکه مدیر طراحی ولوو از این کانسپت به عنوان «بیانیه‌­ای برای خودروهای برقی آینده ولوو» یاد کرده که طرحی مدرن را با قابلیت­‌های کاربردی و فناوری­‌های جدید همراه کرده است.

کانسپت ری‌شارژ را نمی‌­توان یک طرح کاملاً ذهنی دانست چراکه فرم ظاهری آن از زبان طراحی جدید ولوو پیروی کرده است. لوگوی ولوو بر پیشانی خودرو، فرم چراغ‌های جلو و حتی طرح کاپوت، هویت Recharge Concept را به عنوان محصولی از شرکت ولوو آشکار می­‌سازد.

طراحی بدنه کانسپت ولوو ری‌شارژ

در شکل‌گیری این کانسپت از تمام موارد غیرضروری در ساخت یک خودروی برقی همچون نصب جلوپنجره یا تعبیه فضای سیستم اگزوز و انتقال قدرت در کف بدنه خودداری شده و در عوض، به موارد کاربردی همچون فاصله بیشتر میان محورها توجه شده، که فضای کابین بزرگتری برای این خودرو به ارمغان آورده است.

اگر موارد مذکور به نظرتان چندان خاص و جالب نرسیده، توجه شما را به طراحی بسیار ساده کابین، نمایشگر مرکزی 15 اینچی روی داشبورد و همچنین صفحه نمایش کوچک پشت آمپر جلب می­‌کنیم، که تمامی اطلاعات موردنیاز راننده و سرنشینان را در اختیار آن‌ها قرار می‌­دهد.

کابین کانسپت ولوو ری‌شارژ

بنابر اعلام سازنده، طراحی کابین کانسپت ری‌شارژ با توجه به حس و حال فضای نشیمن خانه­‌ها در منطقه اسکاندیناوی انجام گرفته و از فناوری­‌های جدید و مواد بازیافتی هم در این بخش استفاده شده است.

شرکت ولوو تاکنون درباره مشخصات فنی کانسپت ری‌شارژ اظهارنظر نکرده است، اما به نظر می­‌رسد رونمایی از این مدل بیشتر با هدف نمایش ایده‌­های مهندسان ولوو برای طراحی محصولات جدید و همچنین معرفی اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال‌های آینده انجام گرفته باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران