سانگ‌ یانگ تورِس
SsangYong Torres
سانگ‌ یانگ تورِس
سانگ‌ یانگ تورِس
سانگ‌ یانگ تورِس
سانگ‌ یانگ تورِس
سانگ‌ یانگ تورِس
سانگ‌ یانگ تورِس
SsangYong Torres
SsangYong Torres
SsangYong Torres
SsangYong Torres
SsangYong Torres
سانگ‌ یانگ تورِس
سانگ‌ یانگ تورِس

سانگ‌ یانگ تورس معرفی شد

شرکت سانگ یانگ که به عنوان سازنده خودروهای آفرود شناخته می‌شود و موفق به جلب مشتری در اروپا و آسیا شده است، این روزها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می­‌کند. اما ارائه یک محصول جدید می‌­تواند برای طرفداران این برند مایه امیدواری باشد.

براساس اعلام رسمی شرکت سانگ‌یانگ، تورس در فاصله خالی بین کوراندو و رکستون قرار خواهد گرفت.به همین دلیل، سانگ یانگ دست بکار شده و یک خودروی شاسی­‌بلند در ابعاد بزرگتر از کوراندو را با نام تورس رونمایی کرده است، به این امید که محصول جدید بتواند موفقیت‌های جهانی برادر کوچک‌تر را تکرار کند.

این خودرو نام خود را از پارک ملی تورس دل‌پین در کشور شیلی به عاریت گرفته که به دلیل کوهستان­، دریاچه­‌ها و رودخانه­‌های خود، شهرت زیادی دارد. سانگ‌یانگ با انتخاب این نام، سعی داشته نظر علاقمندان به طبیعت‌گردی را به سوی این خودرو جلب نماید.

طراحی سانگ یانگ تورس

اگر اخبار خودرو را دنبال می­‌کنید، احتمالاً با چهره تورس - Torres -  آشنایی دارید، چراکه این خودرو به عنوان یک طرح مطالعاتی به نام J100، سال گذشته میلادی رونمایی شد.

سانگ‌ یانگ تورِس

براساس تصاویر رسمی سانگ یانگ تورس، می­‌توان چهره خشن این خودرو را تشخیص داد. شش عنصر عمودی بین چراغ‌های جلو، فرم مستطیلی ورودی هوا و محل قرارگیری چراغ‌های مه‌­شکن و همچنین فرم زاویه­‌دار گلگیرها، نمایی جدی و در عین حال شبیه به محصولات جیپ را از سانگ یانگ تورس به نمایش می‌گذارد.

با نصب رینگ‌های بزرگ به همراه تایرهای چهار فصل و چراغ‌های سقفی، تورس آمادگی خود را برای بیراهه‌­نوردی اعلام کرده است.

کابین و امکانات سانگ یانگ تورس

با ورود به فضای کابین سانگ یانگ تورس، کمتر شباهتی میان این بخش با سایر محصولات خودروساز کره‌­ای مشاهده می­‌کنید. سه نمایشگر دیجیتال برای پشت آمپر، اطلاعات سرگرمی و تهویه، تکرار خطوط زاویه‌­دار به تبعیت از بدنه، قطعات آلومینیوم و روکش‌های چرمی، از دیگر نکات قابل توجه در این بخش است. توجه داشته باشید که تصاویر فعلی، کابین کامل‌ترین تریم یعنی T7 را به نمایش می‌گذارد.

سانگ‌ یانگ تورِس

البته در تریم پایه سانگ یانگ تورس هم فهرستی نسبتاً کامل از امکانات رفاهی پیش‌­بینی شده است، که از میان آن‌ها می‌­توان به روکش چرم مصنوعی، گرمکن صندلی­‌های جلو، چراغ‌های LED، گرمکن فرمان و تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد.

ابعاد بدنه سانگ یانگ تورس به وضوح از کوراندو بزرگتر بوده که مطمئنا فضای بیشتر برای سرنشینان را به همراه خواهد داشت. گنجایش محفظه بار این خودرو نیز 703 لیتر اعلام شده است، که با تا کردن صندلی­‌های ردیف دوم به 1662 لیتر افزایش می­‌یابد.

مشخصات فنی سانگ یانگ تورس

سانگ یانگ فعلا از اعلام مشخصات فنی تورس خودداری نموده ولی نشریه Autopost به مدارکی دست یافته که از برنامه خودروساز کره‌­ای برای نصب پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ در این خودرو حکایت می‌­کند. خروجی پیشرانه مذکور 168 اسب­‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده که از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو یا تمام چرخ‌ها (سفارشی) ارسال می­‌شود.

سانگ‌ یانگ تورِس

نسخه کاملاً برقی از این خودرو در اواخر سال 2023 راهی بازار اروپا می‌­شود. این شاسی‌بلند الکتریکی به باتری‌های BYD مجهز خواهد شد. درباره موتور برقی نیز نمی‌­توان به راحتی حدس زد، اما امکان دارد شاهد نصب پیشرانه مشترک با نخستین محصول برقی سانگ‌ یانگ یعنی کوراندو e-Motion در این مدل باشیم که البته احتمالاً با مجموعه باتری بزرگتر همراه خواهد شد.

برنامه عرضه سانگ یانگ تورس

همانطور که گفته شد، سانگ‌ یانگ تورس در فاصله خالی بین کوراندو و رکستون قرار خواهد گرفت. خودروساز کره‌­ای قصد دارد با آفرینش یک رده جدید در محصولات خود، سهم خود را از بازار رو به گسترش خودروهای شاسی‌­بلند افزایش دهد. ثبت سفارش برای سانگ‌ یانگ تورس از ماه ژوئن و ابتدا برای مشتریان کره‌­ای آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com