1420 نیوتن‌متر گشتاور برای بلعیدن جاده

مگا رپتور، هیولایی براساس فورد F250

10 مرداد 1400 13:46

فورد F-150 رپتور در ایالات متحده آمریکا و نسخه کوچک‌تر آن با نام رنجر رپتور در اروپا، محبوبیت خود را ثابت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که اکثریت مردم به پیکاپ‌هایی با توانایی و عملکرد بالا علاقه دارند. بعضی از طرفداران پیکاپ فورد نیز هر دو نسخه را کوچک می‌دانند. MegaRexx Trucks از کارولینای شمالی، با معرفی مگا رپتور - MegaRaptor - این مشکل را حل کرده است.

در زیر کاپوت این تراک غول‌پیکر، یک پیشرانه دیزلی 6.7 لیتری V8 Power Stroke قرار گرفته که گشتاور 1423 نیوتن‌متر را به هر چهار چرخ می‌فرستد.این پیکاپ تراک بر اساس Ford F-250 سوپر دیوتی ساخته شده اما شرکت مگارکس امکان دارد، که هر کدام از نسخه‌های F-250، F-350 و F-450 را نیز تبدیل کند.

بیش‌تر پنل‌های بدنه با قطعات فایبرگلس سفارشی جایگزین شده‌اند. مانند گلگیرهای فوق عریض جلو و عقب که تقریباً 45 سانتی‌متر به عرض خودرو اضافه می‌کند. در قسمت جلو و عقب مگا رپتور سپرهای آفرودی با چراغ‌های LED قرار گرفته‌اند.

سوپر دیوتی یک تراک بزرگ و تواناست، اما مگا رپتور با وجود سیستم تعلیق بادی، ارتفاع زیاد و چرخ‌های غول‌پیکر، یک مرحله جلوتر است. رینگ‌های آلومینیومی Mine-Resistant Ambush Protected که با تایرهای بزرگ میشلن XZL با ابعاد 395/85R20 پوشیده شده‌، ابهت بیشتری به آن افزوده‌اند.

برای سهولت سوار شدن به کابین، در هر دو طرف خودرو رکاب‌های برقی توسط Amp Research نصب شده‌اند.

مگا رپتور براساس فورد F250

در زیر کاپوت این تراک غول‌پیکر، یک پیشرانه دیزلی 6.7 لیتری V8 Power Stroke قرار گرفته که قدرت 475 اسب‌بخار و گشتاور 1423 نیوتن‌متر را به هر چهار چرخ می‌فرستد. چنین گشتاوری برای عبور از هر نوع زمینی کافی و حتی بیش از اندازه است.

ساخت هر کدام از تراک‌ها 2 تا 3 ماه طول می‌کشد و نیازمند 50 درصد ودیعه است. البته هنوز قیمت آن مشخص نیست، اما با توجه به تغییرات ایجاد شده، حدس می‌زنیم که قیمت کمی نباشد.

هر کدام از پیکاپ‌ تراک‌ها منحصربه‌فرد هستند؛ زیرا لیست بلندی از انواع رنگ‌ها، بافت‌ها، روشنایی، سیستم‌ تعلیق، سپرها، کیت‌های بدنه و ... در دسترس است. چنین لیستی به مشتریان کمک می‌کند تا تراک خود را مطابق سلیقه خویش و با حفظ توانایی‌های سوپر دیوتی انتخاب کنند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران