اولین نمایش جهانی پیش از عرضه اصلی

ب‌ام‌و i4 خودروی ایمنی مسابقات MotoE

12 مرداد 1400 10:15

فروردین ماه گذشته بود که مینی از خودروی ایمنی مسابقات فرمول E پرده‌برداری کرد. خودرویی که به‌عنوان جانشین ب‌ام‌و i8 معرفی شده بود. اکنون گروه ب‌ام‌و (مالک برند Mini) یک خودروی ایمنی دیگر را این‌بار برای مسابقات موتورسواری MotoE نیز رونمایی کرده است.

در حالی که نسخه تولیدی چهار در i4 پاییز امسال راهی بازار می‌شود، طرفداران این خودرو می‌توانند اولین نمایش جهانی آن را در پیست مسابقه شاهد باشند.خودروی Safety Car جدید، ب‌ام‌و i4 تیپ M50 است که در واقع به‌عنوان اولین خودروی ایمنی تمام برقی شرکت هم به حساب می‌آید. این خودرو قرار است اولین حضور رسمی خود را در گرندپری اتریش حدود 10 روز دیگر در پیست ردبول رینگ به نمایش بگذارد. البته حرکت ب‌ام‌و i4 M50 در زیرمجموعه مسابقات معتبر موتو جی‌پی بخشی از برنامه‌های تبلیغاتی شرکت برای سری 4 برقی هم به حساب می‌آید.

این سدان باواریایی به لطف 2 موتور برقی روی هر اکسل می‌تواند 544 اسب‌بخار قدرت فراهم کند. با کمک گرفتن از بخش تیونینگ M حالا شاسی حرفه‌ای، ترمز‌های بزرگ‌تر و تغییراتی هم در آیرودینامیک آن اعمال شده است. شتاب صفر تا 100 ب‌ام‌و فوق چیزی حدود 4 ثانیه است.

ب‌ام‌و i4 خودروی ایمنی مسابقات MotoE

مارکوس فلاش مدیرعامل بخش M می‌گوید در حالی که نسخه تولیدی چهار در i4 پاییز امسال راهی بازار می‌شود، طرفداران این خودرو می‌توانند اولین نمایش جهانی آن را در پیست مسابقه شاهد باشند. به گفته این مقام مسئول هیچ خودروی ایمنی دیگری مناسب‌تر از i4 M50 برای مسابقات MotoE وجود ندارد.

از نظر طراحی خودروی ایمنی جدید MotoE دارای ترکیب‌ رنگی جدیدی است که شامل رنگ اصلی خاکستری تیره و خطوط سبز به نشانه الکتریسیته می‌شود. البته کاملاً مشخص است که ب‌ام‌و جلوپنجره بزرگ این خودرو را نیز به رنگ سبز درآورده تا نمای بیرونی آن برجسته‌تر شود.

دیدگاه کاربران