صفر تا صد 2.1 ثانیه‌ای به لطف موتور برقی

آزانی؛ سوپراسپرتی ناشناس از هندوستان

16 مرداد 1400 15:44

هنگامی که از خودروسازان هندی سخن به میان آید، معمولاً اسامی تاتا موتورز و ماهیندرا مطرح خواهد شد. البته ماروتی سوزوکی را نیز نباید فراموش کرد که در بخشی از بازار خودروی این کشور فعالیت دارد. اما به نظر می­‌رسد بازیگر تازه­‌ای به جمع خودروسازان هندی اضافه شده که Mean Metal Motors نام دارد.

1000 اسب­‌بخار قدرت، حداکثر سرعت 322 کیلومتر برساعت و شتاب صفر تا صد 2.1 ثانیه‌­ای از مشخصات این سوپراسپرت برقی است.نام این شرکت نخستین بار در سال 2015 و در هنگام معرفی خودرویی به نام M-Zero در رسانه­‌ها مطرح شد، اما این شرکت اکنون گامی فراتر نهاده و یک سوپراسپرت برقی را با نام آزانی (Azani) معرفی کرده است.

مشخصات فنی اعلام شده برای آزانی در پایگاه اینترنتی شرکت سازنده، ارقامی بسیار قابل توجه است که 1000 اسب­‌بخار قدرت، 1000 نیوتن‌متر گشتاور، حداکثر سرعت 322 کیلومتر برساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 2.1 ثانیه‌­ای را دربرمی­‌گیرد. بنابر ادعای سازنده، مجموعه باتری 120 کیلووات ساعتی این خودرو با یک بار شارژ کامل قادر به تامین شعاع حرکتی 523 کیلومتر برای آزانی خواهد بود.

گذشته از اعداد مربوط به مشخصات فنی، مین متال موتورز اعلام نموده که آزانی را براساس شاسی فضایی آلومینیومی طراحی کرده که انعطاف‌پذیری بالایی برای استفاده در سایر مدل‌ها دارد. علاوه‌براین، اعلام شده که به واسطه استفاده از قطعات ماژولار در ساخت این سوپراسپرت، نیاز به زنجیره تامین تا 25 درصد کاهش خواهد یافت.

مین متال آزانی سوپر اسپرت برقی از هندوستان

همان‌طور که از یک خودروی پیشرفته انتظار می‌­رود، آزانی هم به فناوری­‌های جدید مجهز خواهد شد اما یکی از نکاتی که شرکت سازنده بیشتر روی آن مانور داده، استفاده از هوش مصنوعی (AI) است، که افزایش بهره‌­وری و کاهش هزینه­‌ها را به دنبال خواهد داشت. قابلیت بروزرسانی نرم‌­افزاری از راه دور، ویژگی دیگری است که خودروساز هندی به مشتریان خود وعده داده.

فعلاً نمی‌­توان درمورد طراحی بدنه آزانی با قطعیت اظهارنظر کرد، اما فرم کلی آن را می‌­توان تاحدی شبیه به لوگوی شرکت سازنده دانست.

شرکت مین متال موتورز فعلاً از اعلام قیمت و زمان دقیق عرضه نسخه نهایی آزانی خودداری کرده است، ولی در عین حال برای ثبت سفارش اولیه مشتریان از طریق پایگاه اینترنتی خود آمادگی دارد.

دیدگاه کاربران