پیش‌نمایشی از خودروهای برقی آینده

نگاهی به کانسپت آئودی اسکایسفر

20 مرداد 1400 13:53

شرکت آئودی بیش از قبل توجه و تمرکز خود را به سوی تولید خودروهای برقی معطوف کرده است. برای نمایش اهداف جدید، این شرکت قصد دارد سه کانسپت تازه را معرفی کند که اسکایسفر (آسمان)، نخستین عضو از این مجموعه است.

قرار است این خودروی روباز دونفره برای نخستین بار در نمایشگاه پبل بیچ 2021 ظاهر شود.

طراحی بدنه کانسپت آئودی اسکایسفر

یکی از ویژگی­‌های جالب آئودی اسکایسفر، قابلیت تغییر اندازه فاصله میان محورها با فشردن تنها یک دکمه است که در اثر آن، اجزای پشت محور جلو به اندازه 25.4 سانتی‌متر جابجا و این کانسپت از یک گرندتورر (GT) به خودرویی روباز (Sport) و بالعکس تبدیل می­‌شود.

طراحی بدنه کانسپت آئودی اسکایسفر

کانسپت زیبای آئودی با الهام از هورش رودستر مدل 1937 شکل گرفته است، که در نمایشگاه پبل بیچ 2009 موفق به دریافت جایزه زیباترین خودرو شد. برند قدیمی هورش پس از مدتی فعالیت در کنار سه برند آئودی، DKW و Wanderer قرار گرفت و اتحاد اتو یونیون (Auto Union) را تشکیل دادند که پایه و اساس شرکت آئودی را تشکیل داد.

نمایی شبیه به محصولات فعلی آئودی و لوگوی این شرکت با چهار حلقه نورانی، هویت این خودرو را به بیننده معرفی می­‌کند، ضمن‌­این‌که گرافیک خاصی هم برای عناصر LED عقب درنظر گرفته شده است.

کانسپت آئودی اسکایسفر

فرم زاویه‌دار گلگیرهای جلو و عقب هم تاحدی یادآور طراحی برخی محصولات این خودروساز آلمانی در دهه 80 میلادی همچون مدل اسپرت کواترو خواهد بود. در حالت GT که بدنه طول بیشتری دارد، بخشی به رنگ رز گلد با جزئیات مثلثی شکل در جلوی فضای سرنشین به چشم می­‌خورد.

کابین و امکانات کانسپت آئودی اسکایسفر

برای پوشش کابین از پارچه میکروفایبر بازیافتی به رنگ آبیAgave و چرم حاصل از گیاه اوکالیپتوس استفاده شده است، ضمن­‌اینکه برخی قسمت‌ها هم با قطعات فلزی تزئین شده تا ادای دینی به مدل کلاسیک هورش باشد.

یک نمایشگر عظیم و سرتاسری نقش داشبورد آئودی اسکایسفر را ایفا کرده است، که دو سوم ابعاد آن به نمایشگر مرکزی و صفحه پشت آمپر اختصاص یافته. ویژگی خلاقانه دیگر در طراحی کابین این خودرو، وجود کنترل‌های سیستم صوتی و تهویه روی پوشش داخلی درها است.

کابین کانسپت آئودی اسکایسفر در حالت خودران

این خودرو همچنین به سطح 4 فناوری خودران هم مجهز شده است، بنابراین با انتخاب حالت GT، فرمان و پدال‌ها در زیر داشبورد جمع می­‌شوند.

برای هماهنگی هرچه بیشتر با رویداد پبل بیچ، مجموعه‌­ای شامل دو سری لوازم گلف به همراه کیف مخصوص در این کانسپت پیش‌­بینی شده است.

مشخصات فنی کانسپت آئودی اسکایسفر

سیستم تعلیق این خودرو به GPS و دوربین پایش جاده مجهز است، که در حالت اسپرت ارتفاع بدنه را کاهش خواهد داد.

براساس اعلام آئودی، اسکایسفر 624 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد و می‌تواند ظرف کمتر از 4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. همچنین اعلام شده که یک باتری 80 کیلووات ساعتی در زیر صندلی­‌ها و کنسول مرکزی نصب شده است، که شعاع حرکتی برابر با 500 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

Audi Skysphere Concept 2021

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، آئودی اسکایسفر در کنار دو کانسپت دیگر یعنی گرندسفر و اوربنسفر، دیدگاه طراحان آئودی نسبت به خودروهای برقی در سال‌های آینده را به نمایش می‌­گذارد. می­‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، برخی ویژگی­‌های این کانسپت‌ها را در محصولات جدید آئودی مشاهده کنیم.

دیدگاه کاربران