استیشن‌واگنی با توانایی آفرود

معرفی مرسدس‌بنز C کلاس All-Terrain

28 مرداد 1400 12:35

نسخه All-Terrain از مرسدس‌بنز C کلاس درحقیقت همان فرم استیشن‌واگن این خودروست، که فاصله کف آن تا سطح زمین 40 میلی‌متر افزایش یافته و سامانه چهارچرخ محرک را به صورت استاندارد به همراه دارد.

سامانه چهارچرخ محرک به صورت استاندارد در کنار سایر تغییرات، این استیشن‌واگن را برای ماجراجویی در مسیرهای ناهموار آماده کرده است.تغییر دیگر All-Terrain را باید به اضافه شدن دو حالت جدید رانندگی به نام‌های آفرود (Offroad) و آفرود پلاس (Offroad+) مربوط دانست که در حالت دوم، سرعت خودرو در هنگام فرود از سراشیبی هم توسط کامپیوتر مرکزی کنترل می‌شود.

سامانه Digital Light هم توسط مرسدس پیشنهاد شده است، که سه چراغ LED اضافه را برای هریک از چراغ‌های جلو به ارمغان می‌­آورد که برای علاقمندان سفر در شب می­‌تواند بسیار مفید باشد. با فعال شدن هریک از دو حالت رانندگی آفرود، زاویه بازتری از مسیر به وسیله این چراغ‌های اضافه روشن خواهد شد. البته این قابلیت تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر برساعت فعال باقی می­‌ماند.

خریداران مرسدس‌بنز C کلاس All-Terrain می­‌توانند یکی از دو پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ M254 یا پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربودیزل با کد فنی OM 654 M را برای این خودرو سفارش دهند. هردو پیشرانه مذکور به فناوری هیبرید-خفیف مجهز شده­‌اند.

مرسدس‌بنز C کلاس All-Terrain

در نمای ظاهری شاهد تغییر در برخی قسمت‌ها هستیم که طرح جدید جلوپنجره با اجزای عمودی و دو ورودی هوا، قطعات مشکی روی سپر جلو، قطعات پلاستیکی خاکستری مات روی لبه گلگیرها و سپر عقب مشکی را دربرمی­‌گیرد. استفاده از رنگ تیره در نیمه پایینی بدنه، باعث شده ارتفاع خودرو بیشتر از آنچه هست به نظر برسد.

نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی به عنوان صفحه نشان­‌دهنده‌ها انجام وظیفه می‌کند درحالی‌که سیستم اطلاعات سرگرمی All-Terrain با نمایشگر 12.3 اینچی هماهنگ شده است. در هنگام انتخاب حالت راندگی آفرود، چند مورد اضافه همچون شیب رو به بالا یا پایین مسیر، زاویه فرمان، موقعیت جغرافیایی محل و جهت شمال هم به نمایش درمی­‌آید تا راننده را از شرایط خودرو آگاه نماید.

مرسدس‌بنز C کلاس All-Terrain

علاوه بر رنگ مشکی، امکان انتخاب یکی از دو ترکیب قهوه‌­ای سی­‌ینا و مشکی یا ماکیاتو بژ و مشکی هم برای کابین مرسدس‌بنز C کلاس All-Terrain فراهم شده است.

یکی از موارد مورد انتظار در خودروهای استیشن‌واگن فضای جادار صندوق عقب است، که البته مرسدس‌بنز C کلاس All-Terrain در این زمینه هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است، چراکه گنجایش این قسمت بسته به وضعیت صندلی‌های عقب، بین 490 تا 1510 لیتر متغیر خواهد بود. عملکرد صندوق عقب به صورت برقی بوده که بر روی ریموت هم یک دکمه اختصاصی به آن اختصاص یافته است.

مرسدس‌بنز قصد دارد C کلاس All-Terrain را در ماه سپتامبر و در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ به معرض نمایش گذارد. فروش All-Terrain در اروپا از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد، درحالی‌که برنامه‌­ای برای صادرات این مدل به ایالات متحده وجود ندارد.

دیدگاه کاربران