خودرویی که فروشی نیست!

موبیلایز لیمو، سدان برقی جدید رنو

6 شهریور 1400 13:45

در نیمه دوم سال 2022، یک خودروی جدید ناشناس به بازار خودروی برخی کشورها وارد خواهد شد. این محصول جدید که با نام موبیلایز لیمو (Mobilize Limo) معرفی شده، یک سدان برقی ساخت رنو است، که برای بکارگیری در ناوگان حمل و نقل همچون تاکسی، اجاره خودرو و خدمات مشابه استفاده خواهد شد، بنابراین امکان فروش آن به مشتریان عادی وجود ندارد. برند موبیلایز - زیرمجموعه جدید رنو - قرار است در حوزه حمل‌ونقل شهری اشتراکی فعالیت نماید.

باتری 60 کیلووات ساعتی این خودرو می­‌تواند نیروی لازم برای پیمودن 450 کیلومتر مسافت را فراهم نماید. تصاویر این سدان برقی پیش از رونمایی در نمایشگاه خودرو ژنو از طریق فضای مجازی انتشار یافته است. طول و فاصله میان محورها به ترتیب 4.67 و 2.75 متر اعلام شده که این مدل را کمی کوچکتر از سدان­‌های میان­‌سایز نشان می‌دهد، اما فضای زانو برای سرنشینان عقب 28.8 سانتی‌متر اعلام شده که برای اکثر افراد کافی است.

به لطف طراحی مناسب صندلی­‌های عقب، سواری در این بخش راحت است و فضا برای سه سرنشین بزرگسال فراهم شده، ضمن‌­این‌که سرنشینان این قسمت به دو پورت USB، کلید کنترل صدای سیستم صوتی، دریچه سیستم تهویه و چراغ مطالعه هم دسترسی دارند.

موبیلایز لیمو، سدان برقی جدید رنو

هرچند در موبیلایز لیمو بر راحتی سرنشینان عقب بیشتر تمرکز شده است، اما راننده هم موقعیت مناسبی دارد و دو نمایشگر 10.25 اینچی پشت آمپر و 12.3 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی را در مقابل خود مشاهده می‌­کند. یک محفظه خنک‌­کننده هم در فضای میان صندلی­‌های جلو قرار گرفته است.

8 کیسه هوا، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، پایش نقطه کور، دستیار حرکت بین خطوط، هشدار عبور از پشت خودرو، دستگیره تاشوی درها، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی و نشان Mobilize روی بدنه و داخل کابین، مهمترین امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو خواهد بود. با سفارش پکیج زمستانی (Winter Pack)، گرمکن صندلی‌­ها و فرمان هم به جمع سایرین اضافه می­‌شود.

پیشرانه برقی موبیلایز لیمو، 150 اسب­‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت ظرف 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت 140 کیلومتر برساعت کافی خواهد بود.

موبیلایز لیمو، سدان برقی جدید رنو

باتری 60 کیلووات ساعتی موبیلایز لیمو می­‌تواند نیروی لازم برای پیمودن 450 کیلومتر مسافت را فراهم نماید. با اتصال به جریان شارژ سریع ظرف تنها 40 دقیقه، نیروی لازم برای پیمایش 250 کیلومتر مسافت در باتری ذخیره می‌شود، که برای مصرف روزانه راننده یک خودروی عمومی رقم مناسبی بشمار می­‌آید.

موبیلایز لیمو را می­توان خودرویی زیبا دانست که زمانی در حدود یک سال تا ورود آن به معابر باقیمانده، به همین دلیل باید منتظر ماند و دید که عملکرد آن تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران