برداشت چینی از رولزرویس کالینان

معرفی تانک 800

10 شهریور 1400 15:31

خودروسازان چینی در سال‌های گذشته با کپی‌کاری و تقلید از خودروهای غربی و حتی ژاپنی و کره­‌ای، شانس خود برای حضور در بازار خودرو را به بوته آزمایش می‌گذاشتند. با گذشت زمان و افزایش تعداد برندهای خودروسازی چینی و در عین حال کسب تجربه در این امر، به نظر می‌­رسد که خودروسازان این کشور به مرور استقلال خود را به دست آورده و هریک از آن‌ها در تلاش برای آفرینش هویتی منحصربه‌فرد هستند.

تانک 800 شباهتی غیرقابل انکار با رولزرویس کالینان دارد.اما هنوز هم موارد زیادی در بین خودروهای چینی یافت می­‌شود که تشابهات­ غیر اتفاقی! با محصولات خودروسازان غربی یا حتی هموطن خود دارند. شاسی‌بلند جدید برند زیرمجموعه گریت‌وال، یعنی تانک 800 هم یکی از این موارد است. خودرویی که در نمایشگاه خودرو چنگدو معرفی شده و شباهتی غیرقابل انکار با رولزرویس کالینان دارد.

با نگاهی به نمای جلوی این خودرو می­‌توان فرم مکعبی دماغه و جلوپنجره بزرگ با عناصر عمودی را مشاهده کرد، که بی­‌درنگ طرح محصولات شرکت بریتانیایی را به ذهن می‌­آورد. البته ارتفاع نه چندان زیاد بدنه، فرم مکعبی چراغ‌های جلو ، طرح T شکل چراغ‌های عقب و نحوه باز شدن درهای تانک را باید نقاط تمایز میان تانک 800 با کالینان دانست، که احتمالاً به منظور ایجاد هویتی مستقل برای این خودرو طراحی شده است.

گریت وال تانک 800

رسانه‌­های چینی به رنگ‌آمیزی دوتایی بدنه این خودرو به عنوان تقلیدی از محصولات شرکت چینی هونگچی اشاره کرده‌­اند، درحالی‌که این عمل خودروساز مذکور هم به تقلید از برندهایی همچون می‌باخ و رولزرویس انجام شده است.

با ورود به فضای کابین تانک 800 با استفاده گسترده از روکش جیر، تریم چوبی و قطعات کریستالی در برخی نقاط روبرو می­‌شویم، که بیشتر نمونه‌­های تغییر یافته رولزرویس کالینان توسط شرکت منصوری یا سایر تیونرها را به یاد می‌­آورد. پوشش داخلی سقف هم با عناصر نورانی تزئین شده است.

دو نمایشگر بزرگ LCD در بخش میانی داشبورد و پشت فرمان، وظیفه نمایش اطلاعات موردنیاز را برعهده دارند. البته تعدادی دکمه هم برای کنترل برخی عملکردها در کنسول میانی دیده می‌­شود.

کابین گریت وال تانک 800

در فضای عقب تانک 800 دو صندلی پیش‌­بینی شده که توسط تکیه­‌گاه با نمایشگری روی آن از یکدیگر جدا شده‌اند. روی پشتی هریک از صندلی­‌های جلو نیز یک نمایشگر نصب شده تا سرنشینان عقب سرگرم باشند. ابعاد صندلی­‌ها بزرگ بوده و به زیرپایی به همراه عملکردهای ماساژ، گرمکن و تهویه مجهز شده است.

تانک 800 به پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر مجهز شده است، که 354 اسب‌­بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. براساس برخی شایعات، احتمال تجهیز این خودرو به سامانه هیبرید P2 هم وجود دارد، که در آن صورت رقم گشتاور به 750 نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت.

دیدگاه کاربران