با قابلیت پیمایش 1000 کیلومتر

ME5، کراس‌اوری برقی از Enovate

14 شهریور 1400 10:32

شرکت Enovate که مدتی پیش و ابتدا با نام Enoreve به عنوان سازنده خودروهای برقی اعلام موجودیت کرده، پس از عرضه یک محصول به نام ME7 نام خود را به Enovate تغییر داده است، هرچند که نام چینی این کمپانی یعنی (天际) بدون تغییر باقیمانده. البته براساس برخی شایعات، این کمپانی چینی قصد دارد از نام Enoreve در بازارهای صادراتی استفاده نماید.

درحالی‌که به صورت ترکیبی، موتور برقی و پیشرانه بنزین ME5 فعال باشد، قابلیت پیمایش آن به 1012 کیلومتر افزایش می­‌یابد.به هرحال مدل ME5 به عنوان دومین محصول شرکت مذکور، در تاریخ 13 جولای معرفی شده است. اولین نکته جالب درباره این خودرو، طراح آن یعنی هاکان ساراجقلو (Hakan Saracoglu) بوده که سابقه کار در شرکت پورشه و طراحی 918 اسپایدر را در کارنامه خود دارد. البته ME5 هیچگونه شباهتی با پورشه ندارد و بیشتر به محصولات چری شبیه است.

چراغ‌های باریک جلو که با نواری به یکدیگر متصل شده است و لوگوی Enovate روی دماغه خودرو، مهمترین ویژگی­‌های ظاهری ME5 است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای ME5 به ترتیب برابر با 4.58، 1.915، 1.635 و 2.75 متر اعلام شده است، بنابراین می‌­توان این خودرو را در رده کراس‌اورهای جمع‌وجور قرار داد.

کراس اور برقی Enovate ME5

مهمترین موارد قابل توجه در کابین ME5، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت آمپر، صفحه نمایش 14.8 اینچی عمودی روی داشبورد با پشتیبانی از فرامین صوتی و سقف شیشه‌­ای پانوراما با مساحت بیش از 2 متر مربع است.

کامل‌ترین تریم ME5، به رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای پایلوت اسپرت 4 ساخت میشلن مجهز شده است، اما تریم‌­های پایین‌تر به رینگ‌های 18 الی 20 اینچی مجهز شده است، که نمونه کوچک‌تر در ظاهر خودرو کمی تاثیر منفی دارد.

کراس اور برقی Enovate ME5

نیروی محرکه ME5 از مجموعه‌­ای شامل پیشرانه 1.5 لیتری بنزین­‌سوز و موتور برقی تامین می‌شود، که در مجموع 201 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این کراس‌اور کوچک قرار می­‌دهد. البته پیشرانه بنزینی تنها به عنوان منبع تامین انرژی برای باتری 30.6 کیلووات ساعتی این خودرو فعالیت می‌­کند. به همین دلیل شعاع حرکتی ME5 در صورت استفاده از باتری برابر با 155 کیلومتر است، درحالی‌که به صورت ترکیبی برق و بنزین این رقم به عدد قابل توجه 1012 کیلومتر افزایش می­‌یابد.

این خودرو در تاسیسات Enoreve واقع در چانگشا تولید شده است و از 27 آگوست در دو نسخه عادی و پرو به ترتیب با قیمت 23 و 24,700 دلار به فروش می­‌رسد. شرکت سازنده ME5 قصد دارد در آینده نزدیک یک سدان برقی را نیز روانه بازار کند.

دیدگاه کاربران