کانسپتی برای نمایش خودروهای شهری آینده

معرفی فولکس‌واگن ID. Life

16 شهریور 1400 15:14

شرکت فولکس‌واگن در جریان نمایشگاه مونیخ از یک خودروی شهری برقی به نام ID. Life رونمایی کرده، که قرار است در نیمه دهه جاری یعنی در سال 2025 وارد خط تولید شود.

فولکس‌واگن برای فروش ID. Life در سال 2025 با قیمت پایه در حدود 20 هزار یورو برنامه­‌ریزی کرده است.این خودرو براساس پلتفرم MEB ساخته شده است و 231 اسب­‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور از موتور برقی خود دریافت می‌­کند. نیروی موتور به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 6.9 ثانیه‌­ای و حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعت را برای فولکس‌واگن ID. Life فراهم می­‌کند.

ظرفیت مجموعه باتری این خودرو 62 کیلووات ساعت است، که در حقیقت 57 کیلووات ساعت از آن قابل استفاده خواهد بود. شرکت سازنده شعاع حرکتی ID. Life را 400 کیلومتر اعلام کرده، ضمن ­این‌که برای تامین نیروی لازم جهت پیمودن 163 کیلومتر مسافت، باتری تنها باید به مدت 10 دقیقه به جریان شارژ سریع متصل شود. با توجه به آن‌که 4 سال زمان تا ورود این خودرو به خط تولید باقیمانده، بعید نیست که این ارقام تا آن زمان تغییر کند.

کراس اور برقی کانسپت فولکس‌واگن ID. Life

با توجه به محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند، خودروساز آلمانی ID. Life را در قالب یک خودروی شهری کراس‌­اور طراحی کرده است، به همین دلیل فاصله کف آن تا سطح زمین برابر با 190 میلی‌متر و زوایای ورود و خروج نیز به ترتیب 26 و 37 درجه اعلام شده، که قابل توجه است. اکنون که صحبت از ابعاد به میان آمده، بد نیست بدانید طول، عرض و ارتفاع فولکس‌واگن ID. Life به ترتیب 4.091، 1.845 و 1.599 متر اعلام شده است.

با وجود ابعاد کوچکتر ID. Life نسبت به نسل هشتم گلف، فاصله بین محورهای این خودرو برابر با 2.65 متر است، که به وضوح بزرگ‌تر از هاچ‌بک محبوب است. گذشته از فضای مناسب کابین که به لطف فاصله بین محورها حاصل شده، گنجایش صندوق عقب هم 225 لیتر اعلام شده، که پس از تا شدن صندلی‌­های عقب تا 1285 لیتر قابل افزایش خواهد بود.

یک فضای جانبی 108 لیتری در کف محفظه بار ، محفظه 68 لیتری در بخش جلوی کابین و قسمتی دیگر با گنجایش 8 لیتر برای قرار دادن کابل شارژ خودرو هم در فولکس‌واگن ID. Life پیش­بینی شده است.

کابین کانسپت فولکس‌واگن ID. Life

همچون برخی کانسپت‌های دیگر، فولکس‌واگن ID. Life هم آینه­‌های جانبی متداول را به کنار گذاشته و به دوربین مجهز شده است، ضمن­ این‌که آینه وسطی هم جای خود را به نمایشگر 9 اینچی داده است، تا تصاویر ارسال شده از دوربین عقب را به معرض نمایش بگذارد. ویدیو پروژکتور تاشو به همراه کنسول بازی، از دیگر ویژگی­‌های جالب کابین فولکس‌واگن ID. Life به شمار می‌آید، که البته بعید است در نمونه نهایی مشاهده کنیم.

فولکس‌واگن برای فروش ID. Life در سال 2025 با قیمت پایه در حدود 20 هزار یورو برنامه­‌ریزی کرده است. احتمال دارد قیمت کامل‌ترین نسخه هم در حدود 25 هزار یورو تعیین شود.

دیدگاه کاربران