حیات مجدد با قلب E92 M3

یادآوری ب‌ام‌و Z8 با اولتا کوپه

22 شهریور 1400 10:23

با اولتا آشنا شوید؛ خودرویی که توسط Smit Vehicle Engineering و با الهام از طرح ب‌ام‌و Z8 در قالب یک خودروی کوپه تولید شده است.

اولتا کوپه به پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری تنفس طبیعی با کد فنی S65B44 مجهز است، که به لطف تغییرات فنی، اکنون 450 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد. حقیقت این است که شرکت ب‌ام‌و مدل Z8 را برای ادای احترام به مدل کلاسیک 507 و تنها به صورت روباز تولید کرد، بنابراین اولتا را نمی‌­توان به عنوان تولید مجدد Z8 به حساب آورد. مدیران استارت آپ Smit Vehicle Engineering علت ساخت اولتا را علاقه وافر به خودروی محبوب دوران کودکی بیان کرده‌­اند.

هرچند شرکت سازنده از اظهارنظر درباره شاسی مورد استفاده برای تولید اولتا خودداری کرده است، ولی برخی رسانه­‌ها حدس می­زنند که شاسی نسل E86 از ب‌ام‌و Z4 در زیر پوسته بدنه قرار داشته باشد.

فرم کلی بدنه و برخی موارد همچون چراغ‌های عقب و خروجی دوگانه اگزوز کاملاً شبیه به Z8 است، اما جلوپنجره، چراغ‌های جلو ، فرم سقف و کاپوت به نحوی طراحی شده که در عین شباهت به مدل اولیه، هویتی متفاوت را به معرض نمایش بگذارد.

یادآوری ب‌ام‌و Z8 با اولتا کوپه

درحالی‌که ب‌ام‌و Z8 از پیشرانه 4.9 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی S62 و مشترک با E39 M5 بهره­‌مند شده بود، اولتا کوپه به پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری تنفس طبیعی با کد فنی S65B44 مجهز است، که به لطف تغییرات فنی، اکنون 450 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد. بد نیست بدانید پیشرانه مذکور پیش از این در مدل‌های E90 M3 CRT و E92 M3 GTS هم نصب شده است.

نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌های عقب منتقل می­‌شود.

یادآوری ب‌ام‌و Z8 با اولتا کوپه

یکی از مهمترین تغییرات فنی پیش­‌بینی شده برای اولتا را باید منیوفولد فیبرکربنی و سیستم اگزوز سفارشی از جنس آلیاژ فولاد ضد زنگ و اینکونل دانست. سیستم تعلیق ساخت KW قابل تنظیم در دو حالت، ترمزهای ساخت AP Racing با کالیپرهای Radi-CAL سوراخ‌دار، رینگ‌های ماشین‌کاری شده و یک تکه با تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن، از دیگر ویژگی­‌های قابل ذکر درباره اولتا کوپه است.

فعلاً هیچ تصویری از فضای داخلی اولتا کوپه منتشر نشده است، ولی شرکت سازنده از نصب صندلی­‌های اسپرت از جنس کامپوزیت فیبرکربن و سیستم صوتی قدرتمند در کابین این خودرو خبر داده است. درباره قیمت اولتا کوپه نیز فعلاً خبری در دسترس نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران