بازه‌ی الکتریکی آن 50 کیلومتر است

نخستین شاسی‌بلند تاریخ بنتلی، نخستین مدل هیبریدی هم لقب گرفت

21 اسفند 1396 12:00

بنتلی با رونمایی از بنتایگا هیبریدی در نمایشگاه ژنو می‌خواهد ترکیبی جدید از رانندگی کممصرف و رانندگی لوکس و مجلل را معرفی کند. این مدل پلاگینهیبریدی به پیشرانه توربو 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی مجهز است و می‌تواند در حالت تمامالکتریکی تا 50 کیلومتر مسافت طی کند. این مدل در نیمهی دوم 2018 در برخی بازارهای منتخب برای فروش، عرضه خواهد شد.

متاسفانه، بنتلی هنوز جزئیات خروجی‌های پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو را منتشر نکرده است.طراحی بدنه تقریباً تفاوتی با مدل استاندارد ندارد

در طراحی بدنهی خودرو، طراحان بنتلی آن را خیلی متفاوت از مدل استاندارد نکرده‌اند. قابلتوجهترین تغییر، یک فلپ جدید در بدنه است که در طرف مخالف فیلتر سوخت نصب شده و هدف از آن پنهان کردن محل شارژ خودرو است. علاوه‌براین، کمپانی از نشان‌های پلاگین هیبریدی به رنگ مسی روی بدنه خودرو استفاده کرده است.

کابین برخی تغییرات جزئی داشته است

انتخاب این پیشرانهی جدید به بنتلی فرصت خوبی داده تا تغییراتی کوچک را داخل کابین اعمال کند. به عنوان مثال، به جای استفاده از سیستم استارت/استاپ اتوماتیک، دکمه‌هایی برای پیشرانهی الکتریکی موجود است که شامل حالت‌های EV Drive، هیبریدی و Hold می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی بهینهشده که شامل یک صفحهنمایش جدید است، اطلاعاتی را در مورد پیشرانه در اختیار راننده قرار می‌دهد. یک نمایشگر وضعیت باتری هم جای آمپر آب را گرفته است.

شارژر دیواری متفاوت

خریدارانی که به دنبال ظاهر متفاوت‌تر هستند می‌توانند بنتایگا هیبریدی خود را به یک شارژر Power Dock متصل کنند که توسط فیلیپ استارک، طراح معروف ساخته شده است. این شارژر دیواری، بدنه‌ای مسی رنگ با تزئیناتی رزینی دارد که ما را به یاد تریم این شاسیبلند می‌اندازد. یک پنل آلومینیومی بزرگ هم در مرکز آن قرار گرفته است.

پیشرانهی هوشمند

برای حداکثر کردن بازهی الکتریکی خودرو و افزایش بهرهوری پیشرانهی هیبریدی، پیشرانه هنگام وارد کردن مقصد با یک سیستم ناوبری ماهواره‌ای همگام می‌شود. سیستم به اندازه‌ای هوشمند است که شارژ باتری را برای استفاده داخل شهر ذخیره می‌کند. هدف این سیستم آن است که تا جای ممکن، از سیستم هیبریدی هنگام رانندگی استفاده شود.

خریداران بنتایگا هیبریدی همچنین می‌توانند از تجهیزات جدید خدمات ارتباطی بنتلی بهره ببرند. به عنوان مثال، با یک اپلیکیشن راننده می‌تواند از راه دور سیستم شارژ خودرو را مدیریت کند. این برنامه همچنین توانایی از قبل گرم یا سرد کردن کابین را هم به راننده میدهد.

 

دیدگاه کاربران