مجهز به پیشرانه هیبریدی

ورود تویوتا راوفور ادونچر به قاره سبز

27 شهریور 1400 11:00

شرکت تویوتا به تازگی نسخه ادونچر (Adventure) از مدل راوفور 2022 را به مشتریان اروپایی معرفی کرده است. این نخستین مرتبه است که نسخه آفرودی از این مدل محبوب در بازار اروپا عرضه می­‌شود، درحالی‌که نسخه آمریکایی این خودرو مدتی قبل در بازار آن کشور معرفی شده است.

در زیر کاپوت راوفور ادونچر با نسل چهارم فناوری هیبرید برقی تویوتا مواجه هستیم، که از ترکیب پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزین‌سوز با دو موتور برقی تشکیل شده است.طراحی سپر مدل اروپایی مشابه با نسخه آمریکایی است، ولی راه این دو نسخه در همین نقطه از هم جدا می‌­شود، چراکه طراحی جلوپنجره، ورودی هوا و زیرسپری­‌های نقره­‌ای جلو و عقب در مدل اروپایی راوفور ادونچر کاملاً متمایز است. نکته جالب اینکه طراحی مشابه با این مدل را قبلا در کانسپت FT-AC که در سال 2017 معرفی شده است، مشاهده کرده­‌ایم.

گرافیک چراغ‌های LED جلو، پوشش دورنگ خاکی/ خاکستری دینامیک برای بدنه، گلگیرهای پهن و رینگ‌های 19 اینچی خاکستری مات، از دیگر ویژگی‌­های تویوتا راوفور ادونچر موجود در بازار اروپا به شمار می­‌آید.

در فضای کابین تویوتا راوفور ادونچر با پوشش چرم مشکی باکیفیت، دوخت نارنجی و لوگوی مخصوص این مدل در نقاط مختلف روبرو هستیم. تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و چند خروجی جدید USB-C،  امکانات رفاهی جدیدی است که به صورت استاندارد روی این محصول نصب می‌شود.

تویوتا راوفور ادونچر ویژه بازار اروپا

در زیر کاپوت راوفور ادونچر با نسل چهارم فناوری هیبرید برقی تویوتا مواجه هستیم، که از ترکیب پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزین‌سوز با دو موتور برقی تشکیل شده و 219 اسب­‌بخار قدرت و 221 نیوتن‌متر گشتاور را به راننده این خودرو هدیه می­‌دهد.

نیروی پیشرانه از طریق سامانه چهارچرخ محرک AWD-i به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. براساس اعلام تویوتا، این مدل قادر به یدک‌­کشی وزنی برابر با 1650 کیلوگرم خواهد بود.

تویوتا راوفور ادونچر ویژه بازار اروپا

نخستین سری از تویوتا راوفور ادونچر 2022 به همراه سایر نسخه­‌های راوفور که بروزرسانی­‌های مختلفی را برای سال جدید دریافت کرده­‌اند، در سه ماهه اول سال 2022 در اروپا به مشتریان تحویل داده می­‌شوند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران