غول بازی‌های کامپیوتری در دنیای واقعی

وارتاگ؛ حاصل همکاری مایکروسافت و هونیگان

3 مهر 1400 15:59

وارتاگ (Warthog) یکی از خودروهای به یادماندنی است، که در یکی از فرانچایزهای محبوب یعنی Halo نیز حضور پیدا کرده. سال گذشته مایکروسافت و هونیگان (Hoonigan) دست یاری به سوی یکدیگر دراز کردند تا یک نمونه اندازه واقعی و البته قابل حرکت از وارتاگ را بسازند؛ حال حاصل این همکاری به بار نشسته است.

این خودرو به پیشرانه 438 اینچ مکعبی هشت سیلندر ساخت فورد به همراه دو توربوشارژر بزرگ مجهز شده است.فرانچایز چندرسانه‌ای به مجموعه­‌ای از آثار هنری-سرگرمی همچون فیلم، سریال تلویزیونی، بازی ویدئویی یا غیر-ویدئویی، کمیک، داستان بلند و غیره گفته می‌شود که همگی حول محور یک داستان و شخصیت‌های آن ساخته شده‌اند. اما Halo با تلفظ فارسی هِیلو، عنوان یک فرنچایز چندرسانه‌ای و بازی ویدئویی در سبک علمی-تخیلی و تیراندازی اول شخص است، که توسط مایکروسافت در 15 نوامبر 2001 با عرضه هیلو: نبرد تکامل وارد عرصه رقابت با سایر بازی‌های رایانه‌ای شد. مضمون این بازی پیرامون نبردهای انسان‌ها در خارج از محدوده زمین در قرن 26 میلادی است.

وارتاگ؛ حاصل همکاری مایکروسافت و هونیگان

برای شروع، یک شاسی مناسب به همراه سامانه فرمان‌پذیری چهار چرخ به عنوان پایه و اساس لازم برای ساخت وارتاگ انتخاب شد. البته کابین این شاسی کوچک‌تر از آن بود که برای این خودروی آفرودر مناسب باشد در نتیجه اندازه طول و عرض افزایش یافت و برخی تغییرات فنی هم روی شاسی اعمال شد تا بتوان نمونه‌ای از وارتاگ را به دنیای واقعی وارد کرد.

نمونه‌­ای از وارتاگ که در بازی Halo حضور داشت، به پیشرانه 12 سیلندر با سیستم تزریق هیدروژن مجهز بود که قابلیت حرکت با سرعت 125 کیلومتر برساعت را برای این خودرو فراهم می­‌کرد. اما نمونه واقعی این خودرو به پیشرانه 438 اینچ مکعبی هشت سیلندر ساخت فورد به همراه دو توربوشارژر بزرگ مجهز شده، که به صورت سفارشی برای این خودرو ساخته شده است.

وارتاگ؛ حاصل همکاری مایکروسافت و هونیگان

پیشرانه مذکور قدرتی برابر با هزار اسب‌­بخار در اختیار وارتاگ قرار داده تا بتواند براساس سفارش اولیه مایکروسافت به حداکثر سرعت 160 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

برخی جزئیات فنی و ظاهری این خودرو در جریان دو فیلم کوتاه به علاقمندان معرفی شده است، اما نخستین حضور وارتاگ در انظار عمومی به تازگی و در جریان معرفی Free Guy رخ داده است.

دیدگاه کاربران