کراس‌اوری با 1623 فضای بار

تبدیل داچیا داستر به خودروی تجاری

12 مهر 1400 13:35

هنگامی که صحبت از یک خودروی باری به میان ­آید، معمولاً انواع وانت یا ون در ذهن شنونده تداعی می­‌شود، اما اکنون و برخلاف انتظار موضوع صحبت درباره یک کراس‌­اور جمع‌وجور است، که در قامت یک خودروی حمل بار ظاهر شده تا به خدمت‌رسانی به مشتریان اروپایی مشغول شود.

ظرفیت محفظه بار داستر کامرشال به 1623 لیتر رسیده است، که نسبت به داچیا داستر با صندلی‌­های جمع شده، 1178 واحد افزایش نشان می­‌دهد. از نسخه باری داچیا داستر سخن می­‌گوییم که پس از کسب موفقیت در بازار خودروهای شاسی­‌بلند، این بار با نام داچیا کامرشال (Duster Commercial) و با هدف جلب نظر صاحبان کسب و کارهای کوچک به میدان آمده است.

در نخستین گام برای تبدیل به یک ون تجاری، صندلی­‌های ردیف عقب حذف شده و ظرفیت حمل سرنشین به تنها دو نفر محدود شده است، که البته برای یک ون تجاری اصلاً عجیب نیست. به لطف این تغییر، ظرفیت محفظه بار داستر کامرشال به 1623 لیتر رسیده است، که نسبت به داچیا داستر با صندلی‌­های جمع شده، 1178 واحد افزایش نشان می­‌دهد. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که داستر در حالت استاندارد 445 لیتر فضا برای حمل بار در اختیار دارد.

تبدیل داچیا داستر به خودروی تجاری

هرچند داستر کامرشال صندلی­‌های عقب را از دست داده و براساس تریم Essential از این کراس­‌اور اقتصادی شکل گرفته است، اما همچنان امکاناتی شامل چراغ دی‌لایت، ریل سقفی، کروزکنترل، ارتباط بلوتوث و USB و دکمه‌­های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان را در اختیار سرنشینان قرار می­‌دهد. با سفارش تریم Comfort، موارد بیشتری شامل قطعات پلاستیکی همرنگ بدنه، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ‌های مه‌­شکن و نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به امکانات خودرو اضافه می­‌شود.

صرف‌نظر از تریم، هردو نسخه از داچیا داستر کامرشال به مجموعه‌­ای از سامانه­‌های ایمنی همچون ترمز خودکار اضطراری، کنترل پایداری و نوربالای خودکار مجهز شده است.

نکته جالب اینکه نسخه ون داچیا داستر با مدل عادی هیچ تفاوت ظاهری ندارد و تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار آسانی نیست، مگر این‌که به شیشه‌­های تیره عقب و صندوق دقت کنید.

تبدیل داچیا داستر به خودروی تجاری

چهار پیشرانه برای نصب در زیر کاپوت داچیا داستر کامرشال قابل انتخاب است، که شامل یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژر با 90 اسب‌­بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور، 1.3 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر در دو نسخه با 130 یا 150 اسب‌بخار قدرت و 240 یا 250 نیوتن‌متر گشتاور و 1.5 لیتری توربودیزل با 115 اسب­‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. با پرداخت مبلغ اضافه می‌توان سامانه چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران