برپایه پلتفرمی چینی برای بازار آمریکای جنوبی

معرفی دوج جورنی 2022

14 مهر 1400 11:55

هرچند حضور دوج جورنی در بازار خودرو ایالات متحده در سال 2020 به پایان رسید، اما استلانتیس قصد دارد نام این مدل را روی خودرویی کاملاً متفاوت نصب کند.

جورنی جدید، یک کراس‌اور میان-سایز چینی به نام ترامپچی GS5 بوده که از این پس به نام دوج جورنی هم شناخته خواهد شد. درحالی‌که دوج جورنی روی پلتفرم GS طراحی شده توسط اتحاد از هم گسسته دایملر-کرایسلر و میتسوبیشی شکل گرفته بود، جورنی 2022 روی پلتفرم یک خودروساز چینی ساخته شده است.

حقیقت این است که جورنی جدید، یک کراس‌اور میان-سایز چینی به نام ترامپچی GS5 بوده که از این پس به نام دوج جورنی هم شناخته خواهد شد. این اقدام نتیجه توافق صورت گرفته میان استلانتیس و GAC به عنوان مالک برند ترامپچی است، که با هدف صادرات جورنی به مکزیک منعقد شده. البته احتمال دارد که شاهد صدور این خودرو به سایر کشورهای آمریکای جنوبی همچون پرو، شیلی و کلمبیا نیز باشیم.

دوج جورنی 2022

هنوز درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاع دقیقی در دسترس نیست، اما منابع محلی از احتمال تجهیز جورنی 2022 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز با 166 اسب­‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور خبر داده‌­اند، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌­دهد. سیستم تعلیق، جلو مک­‌فرسون است، درحالی‌که در محور عقب از چیدمان مولتی‌لینک استفاده شده.

دوج جورنی 2022

انتظار می‌­رود که فروش دوج جورنی 2022 از نوامبر سال جاری در مکزیک آغاز شود، هرچند که درباره قیمت آن خبری در دسترس نیست. فعلاً از احتمال ورود جورنی به بازار ایالات متحده چیزی نمی­‌دانیم، اما برخی شایعات از احتمال فروش کراس‌­اور جدید آلفارومئو یعنی توناله با نام دوج هورنت در این کشور خبر می­‌دهد.

بد نیست بدانید میتسوبیشی میراژ G4 که در کلاس خودروهای سدان کوچک قرار دارد نیز در بازار مکزیک با نام دوج اتیتود (Attitude) به فروش می­‌رسد.

دیدگاه کاربران