کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 439 کیلومتر

ام‌جی ZS EV فیس‌لیفت شد

17 مهر 1400 15:46

پس از معرفی مدل بروزرسانی شده از ام‌جی ZS مجهز به پیشرانه درون­‌سوز، اکنون نوبت نسخه برقی این خودرو رسیده تا به برخی تغییرات مجهز شود.

غیر از تغییرات ظاهری و داخلی، شاید مهمترین تغییر ام‌جی ZS EV را باید به نصب باتری جدید 72 کیلووات ساعتی مرتبط دانست، که اکنون شعاع حرکتی 439 کیلومتری را برای این خودروی برقی فراهم می‌­کند.نسخه برقی ام‌جی ZS با نام ZS EV نخستین بار در سال 2018 معرفی شد. به لطف قیمت رقابتی و سایر مزایا، این مدل به سرعت با استقبال مشتریان روبرو شد. نسخه فیس‌لیفت هم از نوامبر سال جاری به نمایندگی­‌ها وارد خواهد شد تا راه موفقیت‌آمیز مدل قبلی در بازار اروپا را تکرار کند.

چراغ‌های LED جلو و عقب با نسخه بنزین­‌سوز مشترک است، اما طراحی سپر جلو، چهره ZS EV را متمایز کرده است. جلوپنجره با الگوی جدیدی پوشانده شده، درحالی‌که کاهش ابعاد ورودی­‌های هوا، طرح دماغه خودرو را ساده­‌تر و البته زیباتر ساخته و البته بهبود آیرودینامیک را به همراه داشته است. طرح رینگ‌ها و سپر عقب نیز متحول شده ضمن‌­این‌که خروجی­‌های اگزوز نیز حضور ندارند.

در فضای داخلی ام‌جی ZS EV با نمایشگر 10.1 اینچی لمسی روبرو هستیم، که اکنون به رابط کاربری جدید MG iSMART با امکانات جدید ارتباطی و رفاهی مجهز شده است.

ام‌جی ZS EV فیس‌لیفت

غیر از تغییرات ظاهری و داخلی، شاید مهمترین تغییر ام‌جی ZS EV را باید به نصب باتری جدید 72 کیلووات ساعتی مرتبط دانست، که اکنون شعاع حرکتی 439 کیلومتری را برای این خودروی برقی فراهم می‌­کند. البته ام‌جی قصد دارد در سال 2022 اقدام به عرضه باتری کوچک‌تر با ظرفیت 51 کیلووات ساعت کند که شعاع حرکتی ZS EV را به 319 کیلومتر کاهش خواهد داد، ولی قیمت کمتری خواهد داشت. بد نیست بدانید که شعاع حرکتی نسخه فعلی ام‌جی ZS EV با مجموعه باتری 44.5 کیلووات ساعت برابر با 262 کیلومتر است.

ام‌جی ZS EV فیس‌لیفت

نسخه فیس‌­لیفت شده از ام‌جی ZS EV از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند، به صورتی‌که برای شارژ باتری 72 کیلووات ساعتی به کمک جریان 100 کیلووات، به تنها 42 دقیقه زمان نیاز است. با اتصال به جریان عادی 7 کیلووات، این زمان به 10 ساعت و نیم افزایش خواهد یافت.

انتظار می­‌رود قیمت ام‌جی ZS EV در زمان نزدیک به آغاز فروش یعنی نوامبر 2021 اعلام شود. البته براساس اخبار غیررسمی، قیمت نسخه­‌های مجهز به باتری 72 و 51 کیلووات از ام‌جی ZS EV به ترتیب 40,475 و 35,848 دلار تعیین خواهد شد.

دیدگاه کاربران