سومین نسل از لکسوس LX هم پس از 14 سال حضور در بازار بالاخره از دور خارج شد و جای خود را به نسل جدید داد.
”برای نخستین بار در تاریخ عرضه LX از سال 1995 تاکنون، این خودرو به تریم Ultra Luxury با چیدمان دو صندلی مستقل در ردیف دوم مجهز شده است.“طرح بدنه لکسوس LX در جلو و عقب کاملاً قابل شناسایی است و غیر از افزایش ابعاد جلوپنجره، ایجاد ارتباط بین چراغهای عقب از طریق نوار LED و افزایش قطعات کرومی، تفاوت دیگری با مدل قبل ندارد. در نمای کناری هم میتوان ردپای نسل جدید لندکروزر را به وضوح مشاهده کرد، هرچند که در فرم شیشه کوچک جانبی و فرم ستون انتهایی، تغییراتی اعمال شده است.
تغییرات فضای کابین بیشتر قابل احساس است، که شاید مهمترین مورد را بتوان به نمایشگرهای بخش مرکزی داشبورد نسبت داد. صفحه نمایش بالایی به ابعاد 12.3 اینچ به نمایش اطلاعات مربوط به مسیریاب، سیستم صوتی و سامانه Multi-Terrain مربوط به آفرود اختصاص دارد، درحالیکه نمایشگر 7 اینچی پایینی برای دسترسی سریع به تنظیمات تهویه مطبوع و به عنوان پشتیبان سامانه Multi-Terrain برای نمایش تصاویر دوربین و سایر اطلاعات تکمیلی، انجام وظیفه خواهد کرد.
برای نخستین بار در تاریخ عرضه LX از سال 1995 تاکنون، این خودرو به تریم Ultra Luxury با چیدمان دو صندلی مستقل در ردیف دوم مجهز شده است، که برای افزایش راحتی سرنشینان تا 48 درجه تغییر زاویه میدهند. با تا کردن صندلی سرنشین جلو، 110 سانتیمتر به فضای جلوی پا سرنشین عقب اضافه میشود، ضمن اینکه زیرپایی تاشو نیز در این بخش درنظر گرفته شده است.
کانال تهویه در سقف، چراغهای مطالعه و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با دو نمایشگر جزء امکانات جدید لکسوس LX است، که در تریم بالاتر پردههای جانبی، پشت سریها و پشتی صندلیها با انحنای بیشتر و نمایشگر بین صندلیهای عقب را نیز دربرمیگیرد.
ویژگی جدید دیگر نسل جدید لکسوس LX، امکان سفارش تریم اف اسپرت (F Sport) برای این خودروست، که رینگهای 22 اینچی، دیفرانسیل لغزش-محدود، کمکفنرهای اسپرت در جلو و عقب و تنظیمات مختلف برای سیستم تعلیق و فرمان را به این شاسیبلند بزرگ اضافه میکند.
در زیر کاپوت با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو مواجه هستیم، که جانشین پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری شده است، مشابه اتفاقی که در نسل جدید تویوتا لندکروزر شاهد بودیم. خروجی پیشرانه جدید برابر با 409 اسببخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور است، که به ترتیب 26 و 100 واحد افزایش در نیرو و گشتاور نسبت به پیشرانه 8 سیلندر را نشان میدهد. قدرت پیشرانه از طریق جعبهدنده 10 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود.
فاصله 2.84 متری بین محورها و زوایای ورود و خروج نسبت به نسل سوم تغییری نکرده، ولی وزن کلی به میزان 200 کیلوگرم کاهش یافته که نتیجه مستقیم استفاده از پلتفرم TNGA-F است.
تویوتا گسترهای وسیع از فناوریهای لازم برای آفرود را برای LX تدارک دیده که مواردی مثل کنترل خزش، دستیار فرود از سراشیبی و تنظیم ارتفاع را میتوان مثال زد.
فروش نسل چهارم لکسوس LX از سه ماهه اول سال 2022 در ایالات متحده آغاز خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com